آرشیو آبان ماه 1399

وبلاگ نويسي

برنج طارم دم سياه درجه يك 10 كيلو گرمي

۳۰ بازديد

اين نوع طارم از ارقام كم محصول است كه به همين دليل از طارم محلي پرمحصول گرانتر است و جزو برنج هاي رده متوسط به بالا به حساب مي آيد.
بسياري از مصرف كننده ها بخاطر تشابه اسمي طارم دمسياه محلي را با دمسياه آستانه اشرفيه اشتباه مي گيرند،دمسياه آستانه اشرفيه داراي قلم بلندتر و كشيدتراست و از ارقام نادر و كم محصول است. اين نوع طارم داراي طعم و پخت خوب مي باشد

معرفي برنج طارم دم سياه درجه يك

برنج دمسياه از مرغوب ترين برنج هاي استان گيلان محسوب مي شود و عطر و طعم آن شهرت بسياري دارد. برنج دم سياه كه به آن طارم دمسياه هم گفته مي شود از جمله برنج هاي مرغوب ايرانيست كه در استان گيلان كاشته و برداشت مي شود. اين برنج جز محصولات كيفي و خوش عطر شمال ايران بوده و مختص شهرهاي رشت، آستانه اشرفيه، لاهيجان و حومه اين شهرها مي باشد. ميزان بهره وري اين برنج نسبت به مدل هاي با كيفيت مشابه پايين بوده و به همين دليل كاشت آن در سال هاي گذشته به دليل به صرفه نبودن براي كشاورزان، با كاهش مواجه بوده است.

ويژگي ظاهري برنج طارم دم سياه

اين برنج عطري بعد از پخت، نرم بوده و شكل ظاهري آن مناسب و از نظر مزه، بسيار خوش طعم محسوب مي شود. رنگ دانه آن سفيد مايل به كرم مي باشد و طول دانه خام برنج دمسياه 7.5 ميلي متر، طول دانه پخته آن 12.15 ميلي متر و عرض دانه خام آن 1.87 ميلي متر است.

ظاهر اين برنج خيلي شبيه برنج هاشمي مي باشد وبه سختي از ظاهر برنج ميشود تفاوت ان را با برنج هاشمي احساس كرد. عطر اين نوع برنح به نسبت برنج هاشمي ممتاز كمتر است واز عطر متوسطي برخوردار است. اين نوع برنج حتي بعد از گرم كردن مجدد كيفيت اوليه خود را دارد.

اين برنج براي استفاده در مهماني ها و مجالس شما مناسب مي باشد و از قيمت بالاتري نيز نسبت به اقلام پر محصول برخوردار است. چنانچه قصد خريد برنج از استان گيلان را داريد، اين برنج پيشنهاد مي شود. در مقايسه با برنج طارم فريدونكنار نيز اين برنج، هم تراز با آن محسوب شده، اما بسيار بهتر از برنج هاي پر محصول مانند برنج شيرودي است.

قبل از مصرف بهتر است به مدت دو ساعت در آب نمك خيسانده شود اين زمان براي برنج تازه توليد شده به مقدار يك ساعت كفايت مي كند.

بهترين روش پخت برنج طارم دم سياه درجه يك

  • روش آبكش: برنج را يك تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداري نمك قراردهيد. سپس آب برنج را تخليه كرده و برنج خيس خورده را درون آب در حال جوش بريزيد. پس از نيم پز شدن برنج، آن را درون آبكش ريخته و يك ليوان آب سرد روي برنج بريزيد. پس از اينكه آب برنج كاملا كشيده شد و به حالت تقريبا خشك درآمد، برنج را درون قابلمه بريزيد و آن را روي شعله كم قرار دهيد. پس از حدود ۳۰ دقيقه برنج شما حاضر خواهد بود.
  • روش كته: ابتدا برنج را يك و نيم تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداري نمك قراردهيد. به ازاي هر پيمانه برنج كهنه، يك و نيم پيمانه آب و به ازاي هر پيمانه برنج نو، يك پيمانه آب بريزيد. برنج را روي شعله زياد قرار داده و كمي روغن اضافه كنيد. حرارت زياد تا زماني ادامه مي يابد كه آب برنج كاملا تبخير شود (اين مدت زمان حدود پانزده دقيقه پس از جوش آمدن آب است). سپس شعله گاز را كم كنيد تا برنج كاملا دم بكشد. حدود سي دقيقه (بدون ته ديگ) و حدود چهل دقيقه (با ته ديگ).

توجه: برنج نو كه تازه برداشت شده، نبايد بيش از نيم ساعت خيس بخورد و بايستي كمتر از حد معمول جوش بخورد.

خريد برنج طارم دم سياه درجه يك مرغوب بخريم؟

 براي خريد برنج طارم دمسياه درجه يك مي توانيد همانند صدري با ماليدن برنج ميان دو كف دست چرب بودن را ميتوانيد احساس كنيد. برنج طارم انواع مختلفي دارد از جمله طارم هاشمي،طارم سنگي،طارم دم سياه و…

قيمت برنج طارم دم سياه درجه يك 10 كيلوگرمي

اين برنج براي استفاده در مهماني ها و مجالس شما مناسب مي باشد و از قيمت بالاتري نيز نسبت به اقلام پر محصول برخوردار است. قيمت بالاي برنج طارم دمسياه به دليل كم محصول بودن ن است. چنانچه قصد خريد برنج از استان گيلان را داريد، اين برنج پيشنهاد مي شود. در مقايسه با برنج طارم فريدونكنار نيز اين برنج، هم تراز با آن محسوب شده، اما بسيار بهتر از برنج هاي پر محصول مانند برنج شيرودي است.قيمت برنج شيرودي درجه يك توليد روز 10 كيلو گرمي در فروشگاه آرتا رحيمي 199000 تومان مي باشد. با خريد از فروشگاه آرتا رحيمي ديگر نگران كيفيت و قيمت نباشيد. زيرا برنج مورد نياز خود را در نوع مرغوب آن با  مناسب ترين قيمت مي توانيد تهيه كنيد.

فروشگاه اينترنتي برنج طارم دم سياه درجه يك

برنج آرتا رحيمي سال هاي متوالي است كه در زمينه توليد و عرضه برنج طارم دمسياه درجه يك در سطح استان گلستان مشغول فعاليت مي باشد. با ظهور اينترنت و ايجاد زير ساخت هاي توزيع و بسته بندي و ارسال در فضاي مجازي، چندين سالي است كه در اين حوزه فعاليت مي نمايند.

خريد و فروش برنج طارم دم سياه درجه يك

خريد و فروش عمده  برنج طارم دمسياه درجه يك آرتا رحيمي در سراسر ايران آغاز شده است. محصولات ما از جمله برنج شيرودي، برنج طارم دمسياه ،برنج طارم سنگي، برنج عنبر بو، برنج ندا, برنج فجر و سبوس برنج مي توان با دفتر مركز فروش برنج تماس گرفت.

در حال حاضر شركت برنج آرتارحيمي انواع برنج محلي شمالي و برنج ايراني و ديگر برنج ها را توليد و بسته بندي و در بسته هاي زيبا و محكم به صورت عمده و تك فروشي ارسال مي نمايد. هدف ما ارسال بهترين محصولات با قيمتي مناسب به دست شما مشتريان عزيز مي باشد.

ارسال برنج طارم دم سياه درجه يك

با توجه به مساحت و بازار متنوع برنج در ديگر شهرهاي ايران، هزينه هاي جابجايي و پيداكردن بهترين برنج طارم دمسياه درجه يك، كاري بسيار سخت و گاهي نشدني مي باشد. با توجه به وجود سايت هاي فروشگاهي برنج و برنج هاي تقلبي كه در بازار عرضه مي شود. پيدا كردن برنج مرغوب طارم دمسياه درجه يك كاري بسيار دشوارتر است. اما ما به شما اين اطمينان را مي دهيم كه برنج فرستاده شده براي شما كاملا اصل بوده است چون ما از توليدات خود مطمئن هستيم. هموطنان عزيز در در سراسر ايران مي توانند تنها با يك تماس و مشاوره تلفني محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و در محل خود تحويل بگيرند.

ارسال برنج طارم دمسياه درجه يك 10 كيلوگرمي با طعم دلپذير و عطر مطلوب مناسب براي ذائقه هر ايران به سراسر ايران

خريد اينترنتي ارزان برنج طارم دم سياه درجه يك

اگر به دنبال خريد برنج طارم دمسياه درجه يك با قيمت مناسب هستيد، حتي يك ثانيه را هم از دست ندهيد. ما به شما برنج آرتا رحيمي را پيشنهاد مي كنيم. بسياري از مردم در زمينه تشخيص برنج خوب و با كيفيت تخصص و توانايي ندارد. همچنين خريد اين محصول به صورت مستقيم از شاليزار و خود كشاورز هزينه، زمان و زحمت زيادي را به دنبال دارد. ما همين كار را براي شما با هزينه كمتر و صرف كمترين زمان انجام مي دهند. شما مي توانيد انواع برنج شمال را به صورت اصل و خالص از ما خريداري كرده و از طعم و عطر آن لذت ببريد.

برنج ايراني طارم دم سياه مرغوب را از كجا بخريم؟

با توجه به اينكه دلالان اين حرفه بسيار زياد شده اند و براي افزايش فروش برنج مرغوب و با كيفيت را با نمونه پايين تر تركيب مي كنند و قيمت برنج را پايين تر مي فروشند. با اين اوصاف ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه خريد برنج خود را از برنج آراتا رحيمي انجام دهيد كه تمامي محصولات آن با كيفيت و مرغوب مي باشد و با استاندارد هاي لازمه توليد و بسته بندي مي شود.

8 دليل براي خريد آنلاين تشك

۳۰ بازديد

بسياري از مصرف كنندگان فكر مي كنند كه آيا خريد تشك به صورت آنلاين بهتر است يا نه. براي برخي از افراد ، ممكن است انجام چنين خريد بزرگي بدون حضور فيزيكي در آنجا براي انجام آن دشوار باشد. خريد آنلاين نحوه خريد و فروش كالا توسط مردم را به خود اختصاص داده است بنابراين خريد تشك بصورت آنلاين به سرعت به گزينه اي تبديل شده است كه بسياري از مردم انتخاب مي كنند. از مزاياي بي شمار خريد آنلاين مي توان به مواردي از قبيل، از پس انداز قابل توجه مالي گرفته تا انتخاب بهتر مارك هاي تشك و موارد ديگر اشاره كرد. براي كساني كه هنوز كمي ترديد دارند ، در اين مقاله 8 دليل اصلي براي خريد تشك به صورت آنلاين آورده شده است.

8 دليل براي خريد آنلاين تشك تخت

1) انعطاف پذيري و راحتي و زمان بيشتر در خريد تشك اينترنتي

در شلوغي زندگي روزمره ، يافتن وقت براي خريد در ساعات كاري ممكن است دشوار باشد. اكنون ، مصرف كنندگان مي توانند در خلوت خانه هاي خود پشت كامپيوتر خود بنشينند و به همان اندازه كه نياز دارند ، به دنبال تشك مناسب خود مي روند. هنگام خريد تشك به صورت آنلاين نيازي به لباس پوشيدن ، آماده سازي بچه ها يا رانندگي در سطح شهر به نمايشگاه خرده فروشي نيست. در عوض ، مي توانيد با وقت و شرايط خود خريد كنيد. اگر مي خواهيد روزها يا هفته ها تصميم بگيريد ، مي توانيد تصميم بگيريد. اگر مي خواهيد تشك خود را بصورت انلاين خريداري كنيد ما به شما فروشگاه اينترنتي آقاي تشك را پيشنهاد مي دهيم.

2) فشار فروش كمتر

اگرچه ممكن است امنيت آزمايش تخت خواب قبل از خريد را دوست داشته باشيد ، همچنين يك فروشنده به شما توضيح مي دهد كه چرا بايد به يك تشك بزرگ تر و بهتر ارتقا دهيد يا سعي كنيد به سمت جديدترين كالاي برويد. هنگامي كه فشار فروش باعث كاهش قضاوت شما شود ، تمركز واقعاً بر نكات مثبت و منفي تختخواب هايي كه به يك نمايشگاه اختصاص دارند ، براي مصرف كنندگان دشوار است. همچنين بسياري از مردم از خوابيدن روي تخت در فروشگاه ها ناراحت هستند. خريد آنلاين حقايق محصولات را ارائه مي دهد بدون اينكه شخصي در تمام مدت زمان شما را تحت فشار قرار دهد. وب سايت هاي خرده فروش به طور كلي گزينه اي براي گپ زدن با يك فروشنده دارند ، اما شروع اين مكالمه به شما بستگي دارد. اگر ترجيح مي دهيد در آرامش خريد كنيد ، اين مزيت مهمي است كه هنگام خريد تشك به صورت آنلاين دريافت مي كنيد.شما مي توانيد با مراجعه به قسمت محصولات آقاي تشك محصول خود را انتخاب كنيد و با كارشناسان فروش تماس بگيريد و از آنها راهنمايي بگيريد. خريد آنلاين تشك خود را با فروشگاهي مطمئن مانند آقاي تشك تجربه كنيد.

8 دليل براي خريد آنلاين تشك

3) فرصت داشتن يك خريد آگاه تر

وقتي به يك نمايشگاه خرده فروشي مراجعه مي كنيد ، اغلب بروشورها توسط فروشندگان براي ارائه اطلاعات به شما داده مي شوند. نكته منفي اين است كه آنها فقط اطلاعات مربوط به مارك هاي خود را به شما ارائه مي دهند. همچنين در بسياري از فروشگاه ها مجموعه هايي با مارك هاي خصوصي از مارك هاي بزرگ وجود دارد كه مي تواند مقايسه بين فروشگاه ها را دشوار كند. وقتي يك تشك به صورت آنلاين خريداري مي كنيد ، مي توانيد مارك ها ، اندازه ها و سبك هاي بي شماري را مرور كنيد و با ريزبيني و تفصيلي در مورد آنها بررسي كنيد كه بيشتر به خريد كدام يك علاقه مند هستيد. در دسترس شما منابع مختلفي است كه پارچه ها ، مواد و اصطلاحات مختلف مورد استفاده در صنعت تشك را توضيح مي دهد. اطلاعات منتشر شده در وب سايت يك خرده فروش نيز ممكن است واقعي تر و قابل اعتماد تر از دهان به دهان فروشندگان باشد. بررسي هاي مصرف كنندگان و رسانه هاي اجتماعي همچنين بينشي در مورد آنچه كه خريداران واقعي بايد در مورد تخت هاي خاص پس انداز كنند ، فراهم مي كند. انتخاب تحقيق و خريد آنلاين تشك امكان دسترسي بيشتر به اطلاعات و خريداران با آگاهي را فراهم مي كند.

4) سياست هاي بازگشت تشك

يكي ديگر از مزاياي مهم ديگري كه در مقاله اخير تشك درباره مزاياي خريد آنلاين تشك آورده شد ، سياست هاي بازگشت طولاني مدت است. خرده فروشان اينترنتي مي دانند تشك جديد چقدر براي شما مهم است. آنها همچنين مي دانند كه شما قادر به بررسي دقيق تخت خواب قبل از خريد نبوده ايد ، و به طور كلي مي خواهند اين نگراني را كاهش دهند و احساس كنند خطر خريد كمتر است. در حالي كه بسياري از فروشگاه هاي فيزيكي و حضوري فقط چند روز يا چند هفته براي بازپرداخت ارائه مي دهند ، ارائه خرده فروشان آنلاين بسته به نوع تشك براي 1-3 ماه يك امر عادي است. اين مي تواند هنگام تصميم گيري در مورد مناسب بودن يك تشك خاص بسيار مفيد باشد ، زيرا مي بينيد كه به جاي فقط يك دقيقه ، قيمت آن در طول چند شب بيشتر است.

5) قيمت هاي بهتر تشك

قيمت گذاري بصورت آنلاين به طور كلي كمتر از فروشگاه هاي محلي است. دلايل اين امر شامل نشانه هاي خرده فروشي زياد و رقابت آنلاين بيشتر است. يك تشك آنلاين قابل مقايسه ممكن است تا 70٪ از قيمت تشكي كه مي خواهيد در هر مكان فيزيكي خريداري كنيد تخفيف داشته باشد. فروشگاه ها همچنين ماليات فروش را اضافه مي كنند اگرچه تشك را به صورت آنلاين از خرده فروش در يك كشور ديگر خريداري مي كنيد ، معمولاً مجبور نيستيد آن ماليات اضافي را پرداخت كنيد. وب سايت ها همچنين تمايل به فروش و تبليغات مكرر دارند تا از رقبا (در بالاي قيمت هاي قبلاً كاهش يافته آنها) برتري كسب كنند. ما همچنين برخي از وب سايت ها را پيدا كرديم كه با ساير فروشندگان مطابقت دارند مانند فروشگاه اينترنتي آقاي تشك. صرفه جويي در هزينه ها ، بررسي گزينه هاي آنلاين براي اكثر خريداران ارزشمند است.

6) انتخاب بهترين تشك

در حالي كه برخي از مصرف كنندگان فكر مي كنند اگر به فروشگاه بروند شانس بيشتري براي انتخاب يك تشك خوب دارند ، حقيقت اين است كه انتخاب به دليل اندازه ، هزينه و محدوديت هاي تجاري اغلب محدود است. به طور معمول ، خرده فروشان فقط چند مارك تجاري ارائه مي دهند و فقط چند مدل را مي توانيد آزمايش كنيد. هنگام خريد آنلاين تشك ، مي توانيد تعداد بي شماري تشك مشاهده كرده و در مورد تشك هايي كه فكر مي كنيد نيازهاي خاص شما را برآورده مي كنند ، تحقيق بهتري داشته باشيد. علاوه بر اين ، بسياري از مارك هاي تشك مخصوص لاتكس ، مموري فوم و بسترهاي آب فقط به صورت آنلاين يافت مي شوند و در فروشگاه ها موجود نيستند.

7) احتمال رضايت بيشتر از خريد تشك جديد

بسياري از افراد تصور مي كنند كه امكان آزمايش تشك در نمايشگاه ، اطمينان از راحتي و رضايت مورد نظرشان را فراهم مي كند. حقيقت اين است كه ، آمار ثابت مي كند كه اين روش كافي براي اطمينان از اينكه يك تشك خاص از آسايش و پشتيباني مناسب برخوردار نيست. بر اساس مطالعه رضايت تشك هاي مصرفي توسط بهترين تشك ها ، رضايت مشتري در مقايسه با نمايشگاه و خريد آنلاين به شرح زير است:

  • تشك فنري - 60٪ هنگام خريد از يك نمايشگاه بسيار راضي بودند. 64٪ هنگام خريد آنلاين راضي بودند.
  • مموري فوم - 80٪ هنگام خريد در نمايشگاه بسيار راضي بودند. 82٪ هنگام خريد آنلاين راضي بودند.
  • لاتكس - 65٪ هنگام خريد در يك نمايشگاه راضي بودند. 84٪ از خريد آنلاين تشك راضي بودند.

همانطور كه آمار به وضوح نشان مي دهد ، مردم بيشتر از وقتي كه بتوانند چند لحظه روي تشك دراز بكشند ، رضايت بيشتري دارند.  همه اينها نشان مي دهد كه وقتي افراد تشك را با استفاده از تفكر انتقادي و مقايسه دقيق به جاي تست حضوري آن ، به صورت آنلاين خريداري مي كنند ، رضايت بيشتري خواهند داشت.

8) مقايسه تشك هاي چند فروشگاه

خريداران باهوش معمولاً هنگام تصميم گيري هاي بزرگ براي خريد ، هميشه ارزش يك محصول را در فروشگاه هاي مختلف مقايسه مي كنند. خريد آنلاين اين امكان را به افراد مي دهد تا به راحتي از سايتي به آن سايت ديگر كليك كنند تا در مورد تشك هايي كه نظرشان را جلب مي كنند بيشتر بدانند. در مقابل ، مقايسه خريد تشك در مكان هاي واقعي به معناي ساعت ها صرف رانندگي از يك فروشگاه به فروشگاه ديگر است. مقايسه خريد هنگام خريد آنلاين تشك نه تنها سريعتر است ، بلكه معمولاً اطلاعات بيشتري نيز در اختيار شما قرار مي دهد. اگر مي خواهيد 50 فروشگاه را بدون صرف هزينه زياد مقايسه كنيد ، مي توانيد.

سوالات متداول در زمان خريد تشك

آيا خريد آنلاين تشك مطمئن است؟

بله ، تا زماني كه از يك شركت معتمد و بررسي شده خريد مي كنيد كاملا قابل اطمينان مي باشد. اكثر شركت هاي تشك آنلاين يك آزمايش خواب با يك روند بازگشت ساده ارائه مي دهند ، بنابراين اگر از تشك خود راضي نيستيد مي توانيد آن را براي بازپرداخت كامل برگردانيد. همچنين با خريد آنلاين تشك مي توانيد پس انداز كنيد. يكي از فروشگاه هخاي معتبر اينترنتي تشك فروشگاه آقاي تشك مي باشد كه شما مي توانيد انواع تشك را با بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت خريداري نماييد.

براي خريد تشك جديد چقدر  بايد هزينه كنيد؟

وقتي در حال خريد آنلاين هستيد ، مي توانيد يك تشك عالي با زير 2 ميليون تومان يا در همان مكان پيدا كنيد ، مدل هاي با كيفيت بالاتر كه حدود 5 و 7 ميليون قيمت دارند. قيمتي كه احتمالاً پرداخت خواهيد كرد به نوع تشك و ضخامت آن بستگي دارد. تشك مموري و ژل تشك معمولاً كمتر از يك تخت لاتكس هيبريدي يا طبيعي است. يك تشك ضخيم تر از يك تشك نازك تر ، هزينه بيشتري دارد زيرا حاوي مواد بيشتري است.

كدام تشك براي كمر درد بهتر است؟

اگر به يك تشك براي كمر درد نياز داريد ، آن را با روكش كف فوم متوسط ​​امتحان كنيد. تشك مموري فوم انتخاب خوبي است ، مخصوصاً اگر با بودجه قابل قبولي خريد مي كنيد. بعضي از افراد يك تشك هيبريدي يا لاتكس  را ترجيح مي دهند.

از كجا بدانم چه نوع تشكي بخرم؟

يك راه اين است كه از خود بپرسيد دوست داريد تخت خوابتان چه حسي داشته باشد. آيا تشكي متناسب با آن مي خواهيد كه براي حسي شبيه بغل به بدن شما بدهد و اجازه دهد كمي در آن فرو برويد؟ در اين صورت ممكن است بخواهيد يك تشك مموري فوم در نظر بگيريد. با اين حال ، اگر يك تخت خواب فنري ترجيح مي دهيد كه به شما اجازه دهد "بالاي تشك خود را" احساس كنيد ، ممكن است يك تشك هيبريدي يا لاتكس بهتر باشيد.

از كجا بفهمم تشك من باعث كمر درد من شده است؟

از خود بپرسيد چه زماني كمردرد در بدترين حالت خود قرار دارد. آيا صبح هنگام بيدار شدن بيشتر احساس درد مي كنيد و آيا با گذشت روز درد كمرنگ مي شود؟ در اين صورت مشكل مي تواند وضعيت خوابيدن يا تشك شما باشد.

اگر بر روي شكم مي خوابيد ، ممكن است به اين دليل باشد و پيشنهاد مي كنيم حالت خواب ديگري را امتحان كنيد و ببينيد هنوز با درد بيدار مي شويد؟ اگر با عوض كردن حالت تشك باز هم احساس درد داشتيد پس احتمالاً به دليل تشك بد است.

با خريد آنلاين تشك خواب بهتري بخريد

خريد تشك سرمايه بزرگي در زندگي هر شخص است. اين چيزي است كه قرار است چندين سال آسايش و پشتيباني مناسب را براي شما فراهم كند تا بتوانيد بهتر بخوابيد و يك سبك زندگي سالم داشته باشيد. به همين دليل ، بسيار مهم است كه مصرف كنندگان بتوانند گزينه هاي خود و تشك هاي تحقيقاتي را كاملاً بسنجند ، ضمن اينكه در وقت و هزينه صرفه جويي مي كنند. وقتي مي خواهيد بصورت آنلاين تشك بخريد تمام مزايايي كه در اين مقاله براي شما بيان كرديم را در اختيار شما قرار مي دهد و به شما در تضمين شب هاي آرام و روياهاي شيرين كمك مي كند. با خريد آنلاين تشك از فروشگاه اينترنتي آقاي تشك تجربه اي نو از خريد را حس كنيد.

چاپ مقاله علمي پژوهشي

۲۳ بازديد

اهميت چاپ مقالات علمي و پژوهشي بر هيچكس پوشيده نيست ، مقاله علمي پژوهشي جزء معتبرترين مقالات در دنيا محسوب مي شود. چاپ اين مقالات براي محققان و نويسندگان آن امتياز ويژه اي محسوب مي شود. اما چرا مقاله علمي  پژوهشي بسيار مهم است؟ نحوه نگارش مقاله علمي و پژوهشي به چه صورت است؟ چاپ مقاله علمي و پژوهشي چقدر زمان ميبرد؟ چه مجلاتي مجاز به چاپ مقاله علمي و پژوهشي هستند؟ آيا چاپ فوري مقاله علمي پژوهشي امكان پذير است؟ مدت زمان پذيرش مقاله علمي پژوهشي چقدر است؟ مراحل چاپ مقاله علمي پژوهشي چيست؟ با ما همراه باشيد تا شما را با نحوه چاپ مقاله علمي پژوهشي و هزينه و مدت چاپ آن در گروه پژوهشي هدف آشنا شويد :

چاپ مقاله علمي پژوهشي

به چه مقاله اي علمي پژوهشي گفته مي شود؟

به مقالات و پژوهش هايي كه نگرش هاي جديد و اطلاعات نويني را وارد دنياي علم كنند ، مقالات علمي و پژوهشي گفته مي شود. نويسندگان و محققان اين مقالات ماه ها و گاها سال ها روي آن كار ميكنند تا اطلاعات جديد و مفيد را به دنياي علم ارائه دهند . داشتن ايده نو و نوآوري در موضوعي خاص ركن اصلي در چاپ مقاله علمي پژوهشي است. مقاله علمي پژوهشي بر روي تجزيه و تحليل و هم‌چنين تفسير اين داده‌ها شكل گرفته است و روي تجزيه اطلاعات كسب شده از تحقيقات پيشين تمركزي ندارد. مقاله علمي پژوهشي به رفع يك مشكل خاص اختصاص داده مي‌شود كه قبلاً درباره آن راه حلي ارائه نشده است و يا راه حل‌هاي ارائه داده شده شك برانگيز هستند. مقالات علمي پژوهشي اغلب داراي المان‌هاي تحقيقاتي به خصوصي هستند.

همچنين داشتن پذيرش و چاپ مقاله علمي پژوهشي در نشريات علمي پژوهشي داخلي مصوب وزارت علوم به منزله نخبه بودن ميباشد.

در فراخوان هاي جذب هيئت علمي بسياري از دانشگاه هاي دولتي  شهرهاي بزرگ و دانشگاه آزاد مراكز استان ها داشتن پذيرش و چاپ يك مقاله علمي پژوهشي در نشريات علمي پژوهشي داخلي مصوب وزارت علوم تنها شرط پذيرش به عنوان هيئت علمي است.

نحوه نگارش مقاله علمي پژوهشي به چه صورت است؟

هر نوشته و مقاله قاعده و قوانين خاص خود را دارد . درباره نگارش و طرز بيان مقاله علمي پژوهشي كمي بيشتر سخت گيري وجود دارد . مقاله علمي و پژوهشي از لحاظ ساختار و چهارچوب تفاوتي با ساير مقالات ندارند و تنها از لحاظ محتواي مقاله با هم متفاوت مي‌باشند بخش هاي يك مقاله علمي پژوهشي ثابت مي‌باشد و آنچه كه تفاوت دارد نحوه گردآوري تحقيقات و ارائه آنها است.

  • عنوان مقاله : { مقالات علمي پژوهشي جديد و تخصصي مي‌باشند عنوان نيز بايد جديد و خلاقانه باشد و از طرفي شامل كلمات كليدي نيز باشد. عنوان مقاله علمي پژوهشي مختصر و كوتاه باشد.}
  • چكيده مقاله : { مقالات علمي پژوهشي حاصل تحقيقات و پژوهش هاي محقق و دانشجو و كاملا جديد باشد تمام بخش هاي چكيده و مقدمه و متد هاي تحقيق مي‌بايست با توجه به نتايج تحقيقات و عملكرد حين مقاله نوشته شود.}
  • كلمات كليدي
  • مقدمه
  • مواد و روش ها
  • نتايج مقاله : { نتايج عملي با عنوان experimental results و نتايج شبيه سازي با عنوان simulation results بيان مي‌شوند. در اين قسمت بايد دستاوردها، يافته ها و مقادير عددي نتايج آزمايش، اهميت و با ارزش بودن آنها كاملا دقيق و به صراحت توضيح داده شود و ويژگي هاي آماري نيز ذكر گردد. زمان افعال اين بخش از مقاله گذشته است. هدف اصلي از نتايج، ارائه و نمايش يافته هايتان است. اين بخش را يك گزارش عيني از نتايج قرار دهيد، و تمام تفسير ها را براي اين بخش نگه داريد.}
  • بحث
  • نتيجه گيري
  • تقدير و تشكر
  • مراجع
  • ضميمه
  • موارد تكميلي

چاپ مقاله علمي و پژوهشي چقدر زمان ميبرد؟

فرايند داوري بعضي از مجلات بسيار سريع است و برخي ديگر مدت‌ها طول مي‌كشد تا نتيجه‌اي مشخص به شما اعلام كنند. نشريات مختلف براي رسيدگي به مقالات زماني از حدود يك هفته تا حتي يك سال را در نظر مي‌گيرند. گاهي خيلي خيلي زود به شما پاسخ داده مي‌شود و گاهي هم بيش از ۷ ماه تا شايد يك سال بايد صبر كنيد. جدا از اين موارد موضوع مقاله و شخص نويسنده نيز در روند چاپ و پذيرش مقاله علمي و پژوهشي موثرند.

به طور كلي و تقريبي مي‌توان مدت زمان تقريبي براي انواع مجلات علمي براي مراحل داوري، پذيرش و چاپ  را به اين صورت بيان نمود:

  1. مجلات علمي تخصصي: دو تا ۴ ماه

  2. مجلات علمي پژوهشي داخلي: ۶ ماه تا يكسال

  3. مجلات خارجي داراي ضريب تاثير (بدون امكان داوري سريع): ۶ ماه تا يك سال و بيشتر

  4. مجلات خارجي داراي ضريب تاثير (با امكان داوري سريع): دو هفته تا ۳ ماه

  5. مجلات خارجي داراي نمايه ISI ، SCOPUS، ISC با ضريب تاثير پايين و يا رده بندي Q1 تا Q4 براي مجلات اسكوپوس: بين ۱۵ روز تا ۴ ماه

مدت زمان داوري مقالات علمي و پژوهشي چقدر است؟

مجلات علمي پروسه ي داوري يك تا دوماهه را خواهند داشت .در بخي مجلات ميتوان با رايزني هاي موثر اين پروسه را كمي كاهش داد .  طول مدت داوري مجله اي كه ضريب تاثير ندارد حدود ۱۱ هفته طول مي‌كشد و درصد نرخ پذيرش اين مجله ۶۴ درصد است. مجله  اي دوم با داشتن ضريب تاثير در ۴ هفته به صورت ميانگين داوري مقالات را ارايه مي‌دهد و نرخ پذيرش آن ۱۷ درصد است.

با توجه به اين آمار، پژوهشگران مي‌توانند مجله مورد نظر خود را بسيار ساده‌تر استفاده كنند. مجله اول در مقايسه با مجله دوم ريسك پايين ريجكت شدن را دارد. پژوهشگر بايد تخمين بزند كه مجله دوم ظاهراً سختگيري زياد علمي درباره مقالاتي كه دريافت مي‌كند اعمال ميدارد. اين موارد ميتواند در زمان تقريبي داوري مقاله شما كمك كننده باشد.

چه مجلاتي مجاز به چاپ مقاله علمي و پژوهشي هستند؟

مجلات ريادي در دنيا اقدام به چاپ مقاله مي نمايند اما چاپ مقاله در مجلاتي معتبر است كه داراي گواهي تاييد اعتبار بين المللي و داخلي داشته باشند:

مجلات خارجي معتبر براي چاپ مقاله علمي و پژوهشي ، مجله تامسون رويترز ، مجله اسكوپوس ،  مجله پابمد ، مجله isc ،

علاوه بر مجلات علمي خارجي، دسته‌بندي‌هايي هم براي مجلات علمي داخلي وجود دارد كه چاپ مقالاتتان در آنها مي‌تواند اعتبار خوبي به رزومه‌تان بدهد. مجلات داخلي در ايران چاپ مي‌شوند و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هميشه فهرستي از آنها را در وبسايت خود معرفي مي‌كند و با اين اعلام به پژوهشگران و محققان مختلف نشان مي‌دهد كه با انتشار در كدام مجلات از نظر اين وزارت‌خانه، كارشان تأييد مي‌شود.

چاپ فوري مقاله علمي و پژوهشي

زمان پذيرش و چاپ يك مقاله در مجله معتبر كاملا بستگي به زمان داوري دارداما اگر نتيجه داوري سريعتر مشخص شود مقاله در سريعترين زمان ممكن پذيرفته خواهد شد. نتيجه كاملا وابسته به زمان داوري مي‌باشد. پذيرش تضميني مقاله نيز كاملا وابسته به كيفيت مجله مي‌باشد. براي اينكه روند داوري هر چه سريعتر  اتفاق بيفتد و نتيجه پذيرش مشخص شود لازم است تغييراتي در ساختار مجلات به وجود آوريد تا بيشتر مورد توجه داوران قرار بگيرد و سريعتر پذيرفته شود. موسسه هدف با استفاده از ترفندهايي اقدام به چاپ فوري مقالات شما مينمايد.

چاپ تضميني مقاله علمي و پژوهشي

نوع مجله اي كه انتخاب مي‌شود بسيار در شرايط چاپ مقاله تاثير دارد.  چاپ مقاله در ژورنالهاي تخصصي داراي ايمپكت فكتور تضميني نمي‌باشد و بستگي به كيفيت مقاله دارد. برخي از ژورنالهاي داخلي و خارجي نيز پذيرش تضميني مقاله ندارند مانند ژورنالهاي isc كه جز ژورنالهاي داخلي هستند و پذيرش تضميني مقاله ندارند. ژورنال هاي ايمپكتدار jcr نيز به هيچ عنوان پذيرش تضميني مقاله ندارند.اما موسسه پژوهشي هدف  شرايطي را براي چاپ تضميني مقاله علمي و پژوهشي در مجلات معتبر فراهم آورده است.

برخي از خدمات موسسه چاپ مقاله هدف ريسرچ

نگارش، ترجمه و ويرايش تمامي مقالات توسط كارشناسان متخصص و Native انجام مي شود.

در زمان نگارش، ويرايش يا ترجمه تمامي مقالات از اصطلاحات علمي و تخصصي استاندارد استفاده مي شود.

براي تمامي سفارشات گزارش عدم سرقت علمي (Plagiarism Report) به صورت رايگان ارائه مي شود.

رفرنس هاي مورد استفاده براي مقالات از نشريات برتر هر رشته مي باشد.

تمامي سفارشات در موعد مقرر تحويل مي گردند

تجهيزات فست فود سيار

۳۵ بازديد

با توجه به مشغله هاي كاري كه امروز افراد دارند مردم بيشتر به فست فودها روي مي آورند و علاقه مند به استفاده از اين نوع غذاها مي باشند كه هم بصورت سريع آماده مي شود و اتالاف وقت ندارد هم مي توانند در محل كار خود و يا در هنگام رفت و آمد خود بدون دردسر سرو كنند. شايد براي شما هم اتفاق جذابي باشد كه ببينيد ماشين قديمي را ديزاين كرده و تبديل به يك تهيه غذا سريع كرده اند بله درست حدس زديد منظورما همان فست فود سيار است كه قابليت حمل و نقل و جابه جايي را نيز دارد. بسياري از افراد باتوجه به سودي كه اين حرفه دارد علاقه مند به راه اندازي فست فود سيار مي باشند زيرا سرمايه اوليه نسبت به فست فود هاي مكاني كمتر مي باشد و جذابيت بيشتري را نيز براي مشتري دارد. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفته ايم تا درباره راه اندازي فست فود سيار، مجوز آن و ميزان درآمد فست فود سيار و تجهيزات فست فود سيار براي شما مطالب آموزنده اي را بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

تجهيزات فست فود سيار

تجهيزات فست فود سيار

بهترين راهكار براي راه اندازي فست فود سيار

امروزه با توجه به رونق فست فودها و علاقه ي روز افزون مردم به غذاهاي فست فود، شاهد راه اندازي و تأسيس فست فودهاي متنوع و پيشرفته در كل جهان هستيم. همچنين در كشور عزيزمان ايران نيز هر ساله به تعداد فست فودها افزوده مي شود و دليل اين امر كسب درآمد بسيار زياد از اين كسب و كار مي باشد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و فناوري راه اندازي فست فود سيار بسيار مد نظر افراد واقع شده است. براي انجام اين كار بايد يك سري اطلاعات و نكات ضروري در اين زمينه بدست آوريد.

  • يكي از مهم ترين مواردي كه جهت راه اندازي فست فود سيار بايد در اختيار داشته باشيد، سرمايه ي كافي براي اين كار مي باشد.
  • مورد ديگر داشتن مجوز از سازمان هاي مربوطه براي راه اندازي فست فود سيار است.
  • داشتن مهار و توانايي كافي جهت كسب رضايت مشتري
  • اگر شما تصميم داريد يك فست فودي را راه اندازي كنيد بايد با شرايط آن آشنايي يابيد. يا بهتر است بگوييم آموزش هاي لازم براي تهيه غذاهاي سريع در فست فود سيار
  • هزينه ون
  • تجهيزات موردنياز پخت غذاهاي فست فودي
  • هزينه خريد مواد اوليه

اين مواردي كه گفته شداز جمله مواردي هستند كه حتما بايد هزينه آن در مقدار هزينه تمام شده و سرمايه موردنياز راه اندازي فست فود سيار در نظر گرفته شود.

چگونه مجوز فست فود سيار بگيريم؟

شايد يكي از مجوز هاي كسب وكاري كه در روزهاي شيوع كرونا و شرايط اقتصادي نامناسب متقاضي زيادي دارد مجوز فست فود سيار است. از آنجا كه اين روزها به دليل شيوع ويروس كرونا ، وزارت بهداشت توصيه اكيدي بر عدم صرف غذا در محيط رستوران دارد فست فود هاي سيار با استقبال بيشتري توسط مردم روبرو شده اند. به طور كلي ، براساس آمار موسسه All Business صنعت خوراكي يكي از دشوارترين حوزه ها براي شروع كسب و كار جديد است. بايد بدانيد كه شروع به كار يك فست فود حتي از نوع سيارش به مانند هر كسب و كار ديگري نيازمند برخي كاغذبازي هاي رايج است. كسب مجوزهاي لازم و پروانه هاي ضروري از مهم ترين اقدامات پيش از شروع به كار رسمي است. در غير اين صورت به احتمال زياد با جريمه هاي سنگين دولتي مواجه خواهيد شد.

كسب مجوزهاي لازم اقدام براي اخذ پروانه آشپزي است. شايد شما دستپخت خوبي داشته باشيد، اما اين امر براي شروع كارتان به عنوان آشپز كافي نيست. بر اين اساس بايد اقدام به اخذ پروانه آشپزي كرد. اين امر معمولا نيازمند طي دوره هاي آموزشي است.  فقط بايد آموزش هاي اوليه در مورد بهداشت محيط آشپزخانه و پخت استاندارد غذاها به شما داده شود.

براي دريافت مجوز فست فود سيار در ابتدا بايد يك پروانه بهداشت از وزارت درمان و آموزش پزشكي دريافت كنيم .

مدارك مورد نياز جهت صدور صلاحيت و پروانه بهداشت فست فود سيار :

  • ارائه استعلام يا درخواست كتبي متقاضي
  • ارائه تعهد نامه محضري واحد پشتيبان مبني بر پشتيباني از واحد يا واحد هاي سيار توسط مالك ، متصدي يا مدير
  • ارائه تعهد نامه محضري مالك ، مدير يا متصدي واحد سيار مبني بر دسترسي به واحد پشتيبان
  • ارائه كارت بهداشت معتبر براي شاغلين در واحد عرضه سيار و واحد پشتيبان
  • ارائه گواهينامه معتبر از اموزشگاه هاي بهداشت اصناف داراي مجوز
  • ارائه برنامه كنترل بهداشتي بر اساس سيستم HACCP
  • تاييديه از پليس راهنمايي و رانندگي ، شهرداري و ساير دستگاه هايي كه به موجب قانون براي اينگونه فعاليت ها تاييديه صادر مي كنند .
  • ارائه تعهد محضري مبني بر عدم عرضه ، نگهداري و استعمال مواد دخاني و پذيرش مسئوليت عواقب ناشي از آن .

كسب مجوز براي محل خودرو فست فود سيار

  • در صورتي كه بخواهيد ون خود را رو به روي مركز خريد يا مكان نيمه خصوصي، استقرار دهيد ، بايد با مسئولين آن مكان هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد و در بعضي موارد مبلغي هم پرداخت كنيد.
  • اما فعاليت در پارك ها و خيابان هاي عمومي معمولا بلا مانع است. و حتي شهرداري براي رونق بعضي خيابان ها به شما پيشنهاد همكاري مي دهد.
  • لازم به ذكر است كه كسب مجوز اماكن نيز براي برقراري امنيت ماشين و خريداران، ضروري است.

مهم ترين تجهيزات فست فود سيار كه بايد خريداري شود :

تجهيزات فست فود سيار بسيار قابل اهميت است و به جرات مي توان گفت كه مهم ترين عامل براي داشتن يك فست فودي سيار موفق مي باشد. قبل از اينكه لوازم فست فود سيار را خريداري كنيد بايد تعيين نماييد كه مي خواهيد چه غذاهايي را ارائه دهيد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه سايز آن ها بايد در اندازه هاي كوچكي باشد تا در ون مورد نظر شما به خوبي جا داده شود و مانع از رفت وآمد و پخت غذاهاي شما نشود. تجهيزات فست فود سيار شامل مواردي مي باشد كه در قسمت زير به بيان آن ها و قيمت هاي تقريب آن پرداخته ايم:

فر ساندويچ

  • دستگاه فر ساندويچ‌، داراي جايگاه بسيار قوي در ليست تجهيزات فست فود سيار است. معمولا شاهد آن هستيم كه بيشتر سفارش‌هاي فست فودهاي سيار، حول انواع و اقسام ساندويچ‌ها بوده و از اين روي حتما بايد از امكان ارسال تجهيزات فست فود سيار به تمام نقاط كشور استفاده كرده و يك فر ساندويچ براي راه‌اندازي فست فود سيار خود سفارش دهيد.
  • قيمت فر ساندويچ: قيمت فر ساندويچ در ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، بين چيزي از ۳ تا ۷ ميليون تومان، متغير خواهد بود.

سرخ كن سيب زميني

  • سيب زميني سرخ كرده، هميشه در منوي انواع فست فودها و رستوران‌ها جايگاه خود را دارد. حين راه‌اندازي فست فود سيار نيز بايد به تهيه سرخ كن سيب زميني توجه داشته و حتما اين مورد را در فهرست ليست تجهيزات فست فود سيار قرار دهيد.
  • قيمت سرخ كن سيب زميني: قيمت سرخ كن سيب زميني از ۲ تا ۵ ميليون تومان خواهد بود.

اجاق گريل روميزي

  • اجاق گريل روميزي براي آماده‌سازي و طبخ انواع و اقسام غذاهاي فست فودي از جمله استيك و غيره كارايي دارد. با اين همه در صورتي كه منوي غذايي شما بسيار محدود باشد، امكان حذف اين مورد را خواهيد داشت.
  • قيمت اجاق گريل روميزي: قيمت اجاق گريل روميزي بين ۳ تا ۷ ميليون تومان برآورد مي‌شود.

فر پيتزا صندوقي

  • فر پيتزا صندوقي در ابعاد مختلف عرضه شده و شما بايد مطابق با فضا و تخمين از ميزان سفارش‌هاي خود، نسبت به خريد آن اقدام نماييد. البته اين در صورتي جايگاه خواهد داشت كه در منوي فست فود سيار خود، حداقل يك نوع پيتزا را جاي داده باشيد.
  • قيمت فر پيتزا صندوقي: با نگاهي به ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، قيمت فر پيتزا صندوقي با توجه به ابعاد و ظرفيت آن را، بين ۴ تا ۱۲ ميليون تومان هزينه مي‌يابيم.

كپسول گاز

  • با توجه به نياز به اتصال گاز و اين كه غالبا در فست فودهاي سيار، دسترسي به انشعاب گاز شهري نداريم، بايد كپسول گاز تهيه نماييد. البته هميشه لازم است كه نكات ايمني را حين استفاده از كپسول گاز، به خوبي رعايت كنيد.
  • قيمت كپسول گاز: قيمت كپسول گاز چيزي كمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

يخچال ويترين‌دار ايستاده

  • با توجه به ضرورت نگهداري از مواد اوليه، به هيچ وجه نمي‌توانيد يخچال يا فريزر را از ليست تجهيزات فست فود سيار حذف كنيد. از اين جهت بهترين انتخاب براي شما، يخچال ويترين‌دار ايستاده است. اين نوع از يخچال جاي كمتري گرفته و در ضمن به شما اين امكان را مي‌دهد كه داخل يخچال را به خوبي مشاهده نماييد.
  • قيمت يخچال ايستاده ويترين‌دار: قيمت يخچال ايستاده ويترين‌دار با توجه به اندازه و ابعاد آن، بين ۵ تا ۱۲ ميليون تومان خواهد بود.

فريزر صندوقي

  • معمولا براي راه‌اندازي فست فود سيار، از فريزر صندوقي استفاده مي‌شود كه هم فضاي كمتري به خود اختصاص مي‌دهد و هم از سطح قيمتي پايين‌تري برخوردار است.
  • قيمت فريزر صندوقي: فريزر صندوقي را با توجه به ابعاد آن، مي‌توانيد از ۴ تا ۱۰ ميليون تومان خريداري كنيد.

تاپينگ روميزي چند لگنه

  • تاپينگ هاي روميزي داراي تعداد لگن‌هاي مختلف هستند. شما با توجه به ميزان فضاي در اختيار خود در يك فست فود سيار، مي‌توانيد از تاپينگ روميزي با تعداد لگن كم يا زياد استفاده كنيد. در بيشتر مواقع، در صورت داشتن فضاي كافي، خريداري كردن تاپينگ روميزي با تعداد لگن بالاتر، مناسب خواهد بود. اين به شما كمك مي‌كند تا تاپينگ‌هاي مختلف را در لگن‌هاي جداگانه قرار داده و به راحتي از آن‌ها استفاده نماييد.
  • قيمت تاپينگ روميزي: قيمت تاپينگ روميزي با تعداد لگن كم از ميان ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، (به طور مثال تاپينگ روميزي ۴ لگنه)، چيزي بين ۳ تا ۵ ميليون تومان خواهد بود. از طرفي ديگر قيمت تاپينگ ۱۰ لگنه مي‌تواند در بازه ۷ تا ۱۱ ميليون تومان شناور باشد.

دستگاه برگر ذغالي

  • برگر ذغالي از بهترين تجهيزات فست فود سيار به حساب مي‌آيد و با توجه به علاقه زياد مشتري‌ها به خريد برگر ذغالي و بدون روغن، نبايد اين قلم را از دست بدهيد. اين دستگاه‌ها غالبا از ورق استيل و چدن مشبك ساخته شده و در طول‌هاي مختلفي عرضه مي‌شوند.
  • قيمت دستگاه برگر ذغالي: دستگاه برگر ذغالي با سايز كوچك و مناسب فست فودهاي ساير، مي‌تواند چيزي بين ۲ تا ۴ ميليون تومان هزينه داشته باشد.

دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي

  • ذرت مكزيكي يكي از گزينه‌هاي هميشگي فست فودهاي سيار است و از آن جايي كه در شمار موارد ارزان قيمت نيز محسوب مي‌شود، هميشه مي‌تواند فروش خوبي داشته باشد. از اين روي با خريد يك دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي، مي‌توانيد به فست فود سيار خود رونق ببخشيد.
  • قيمت دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي: قيمت اين دستگاه بخارپز چيزي بين ۱ تا ۳ ميليون تومان متغير است.

۴ نكته طلايي براي افزايش درآمد فست فود سيار

  1. نماي بيروني فست فود سيار از اهميت بسيار بالايي برخودار است و شما اصلا نبايد اهميت آن را دست كم بگيريد. توصيه ما به شما اين است كه از رنگ هاي شاد وجذاب و طرح هاي دوست داشتني در بيرون ماشين خود استفاده كنيد.
  2. شما بايد مكان درستي را براي ارائه غذاهاي فست فودي خود در نظر بگيريد. مراكز خريد، پارك ها و محل هاي شلوغ انتخاب مناسبي براي اينكار به شمار مي رود.
  3. اهميت تبليغات را اصلا نبايد دست كم گرفت. البته بايد اين نكته را افزود كه نيازي به تبليغات گرون قيمت نيست.
  4. مهم ترين نكته اي كه اما بايد در راه اندازي فست فود سيار در نظر بگيريد ارائه غذاهاي با كيفيت است و اصلا نبايد فراموش كنيد كه غذاهاي تازه و خوشمزه هست كه باعث سود و پيشرفت شما خواهد شد.

 

اجاره ويلا در كتالم رامسر

۳۰ بازديد

كتالم هم مانند ديگر شهرهاي شمالي يك شهر مهمان پذير و پر رفت و آمد در نزديكي رامسر است. هر كسي كه گذري از رامسر داشته حتما شبي را در اين شهر سپري كرده است. شهر كتالم به دليل توريستي بودن داراي تعداد زيادي ويلا ، هتل و سوئيت است . بنابراين شايد فكر كنيد اجاره ويلا در كتالم رامسر زياد سخت نباشد . درست است كه اين شهر داراي تعداد زيادي ويلا و سوئيت است اما در پايان هفته و روزهاي تعطيل شما قادر به اجاره ويلا در اين شهر نخواهيد بود ..اما گلستاني ها امكان رزرو ويلا در رامسر و كتالم را با هر قيمتي كه بخواهيد براي شما امكان پذير كرده است. براي اينكه درباره اجاره ويلا در كتالم رامسر و قيمت اجاره ويلا در رامسر بدانيد با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كتالم رامسر كجاست ؟

براي توصيف دقيق موقعيت مكاني شهر كتالم و سادات شهر بايد بگوييم كه در فاصله پنج كيلومتري جنوب شرقي رامسر و در حد فاصل شهر تنكابن و رامسر شهري زيبا در غرب استان مازندران واقع شده است كه در قديم به آن گته لم گفته مي شد كه در زبان محلي گته به معني بزرگ و لم به معناي محلي است كه در آن آب زيادي به صورت راكد وجود دارد. كه البته در دهه ۸۰ اين روستا توسط رضا شعباني تغيير نام پيدا كرد و به سادات شهر معروف شد. سادات شهر هم از آن جا آمده است كه در گذشته محل زندگي تعداد زيادي از سادات بوده است.

اجاره ويلا در كتالم رامسر با ارزان ترين قيمتاجاره ويلا كتالم رامسر شبي چند؟

قبل از هرچيزي بهتر است بگوييم اگر قصد مسافرت به جايي را داريد حتما برنامه ريزي كنيد و با برنامه اقدام به اجاره ويلا يا سوئيت كنيد. زيرا بسياري از افراد اين عادت را دارند كه بدون هيچ برنامه اي به شهر مقصد سفر مي كنند و به هنگام رسيدن به شهر مورد نظر محل استراحت سكونت مناسبي را براي خود پيدا نمي كنند. گلستاني ها اين امكان را براي شما فراهم كرده است كه قبل از سفر به كتالم رامسر قادر به اجاره ويلا در كتالم رامسر خواهيد و مي توانيد ويلا منالسب خود را طبق شراط جمعيتي و هزينه اي كه در نظر گرفته ايد انتخاب كنيد. با گلستاني ها ديگر نگران هزينه هاي سنگين ويلاها نباشيد.

اجاره خانه در كتالم رامسر

شما مي توانيد با گلستاني ها خاطره سفر به كتالم رامسر را براي خود ماندگار كنيد. اجاره خانه در كتالم رامسر يكي از امكاناتي مي باشد كه گلستاني ها در اختيار شما ميگذارد. شما مي توانيد طبق شرايط مالي خود و تعداد نفرات خانه مورد نظر خود را در كتالم رامسر برا ي اجاره انتخاب كنيد. خانه هاي موجود در كتالم رامسر براي اجاره داراي خواب هاي متفاوتي مي باشد كه بسته به نظر مشتري در اختيارش قرار مي گير. براي اطلاع دقيق از قيمت اجاره خانه در كتالم رامسر مي توانيد با كارشناسان ما در گلستاني ها تماس بگيريد.

اجاره خانه دربستي در كتالم رامسر

يكي ديگر از امكاناتي كه گلستاني در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد اجاره خانه دربستي در رامسر مي باشد. اين خانه ها بصورت ويلايي يا واحدهاي آپارتماني مي باشد كه با تمامي امكانات در اختيار اجاره كننده به مدت معين قرار مي گيرد. شما مي توانيد با توجه به تعداد نفرات خود هر متراز فضايي را كه براي اجاره خانه دربستي در رامسر مد نظر دارد را از گلستاني ها اجاره كنيد. فقط بخاطر داشته باشيد قبل از مسافرت حتما مكان و ويلا خود را رزرو كنيد تا براي اقامت خود دچار مشكل نشيد و از سفرتان لذت ببريد.

اجاره ويلا دربست در كتالم رامسر

اجاره ويلا دربست در كتالم رامسر براي تجربه سفري آرامش بخش در محيطي آرام، اجاره ويلا در  كتالم رامسر با گلستاني ها ، يكي از بهترين انتخاب‌ها خواهد بود. سما مي توانيد با اجاره ويلا دربست در كتالم رامسر از امكانات بي نظير اين ويلا استفاده كنيد. امكاناتي همچون خواب هاي مجزا داراي تخت خواب ، امكانات كامل آشپزخانه و ما بقيه چيزهايي كه براي يك محل اقامتي لازم داريد دراين مكان موجود مي باشد. با اجاره ويلا در رامسر از گلستاني ها يك سفر به يادمانهدني و خاطره انگيز واهيد داشت. شما مي توانيد به تمامي محل هاي ديدني و تفريحي اين شهر رفته و از گشت و گذار در اين شهر شمالي نهايت استفاده را برده و براي استراحت مي توانيد  به ويلاي خود برگشته و ساعاتي را در كمال آرامش به ريكاوري بپردازيد. براي آگاهي بيشتر درباره اين ويلاهاي اجاره اي مي توانيد با همكاران ما در گلستاني ها تماس بگيريد.
مجموعه گلستاني ها در جهت رفاه حال مشتريان عزيز تعداد زيادي ويلاهاي اجاره اي در كتالم رامسر با شرايط اجاره اي متفاوت و امكانات و در محل هاي متفاوت دارا مي باشد كه پاسخگوي هر گونه نيازي مي باشد.

اجاره ويلا در كتالم رامسر با بهترين قيمت

مجموعه ويلاهاي اجاره اي در كتالم رامسر توسط گلستاني ها به مشتريان عزيز اجاره داده مي شود و در هر تاريخي قابل رزرو ميباشد. اين ويلاها با توجه به امكانت و محل قرار گيري آن و متراژ و خواب آنها قيمت دهي مي شوند و با بهترين و مناسب ترين قيمت ها در اختيار مشتريان عزيز قرار مي گيرد.

اجاره ويلا در كتالم رامسر با ارزان ترين قيمت

كتالم يكي از شهرهاي زيباي استان مازندران است كه ميان جنگل و دريا قرار دارد. بيشتر مردم اين شهر باغدار مي باشند و به كاشتن مركبات مشغول‌اند. علاوه‌بر باغداري، دامداري هم در اين شهر رواج دارد. سفر به كتالم مثل سفر به ييلاقي بهشتي است و شما الان با اجاره اقامتگاه در كتالم  با گلستاني ها مي توانيد خاطرات خوشي براي خود و خانوادتان بسازيد. اگر دوست داريد در ويلاي كتالم ساكن شويد يا يك اقامتگاه لوكس و ارزان داشته باشيد يا يك سوئيت كوچك و زيبا، كافي است  با همكارن ما در مجموعه گردشگري گلستاني ها تماس بگيريد و طبق شرايط خود ويلاي مورد نظر خود را با ارزان ترين قيمت رززو كنيد.
اگر به كتالم سفر كرديد ديدن قلعه ماركوه، دوشنبه بازار و ارتفاعات ييلاقي را از دست ندهيد.

 

قيمت دستگاه اكسترودر توليد زغال

۳۲ بازديد

امروزه توليد و استفاده از زغال فشرده رو به افزايش مي باشد و يكي از مهم ترين راه هاي كسب درآمد نيز تهيه و توليد زغال قالبي است . مواد اوليه توليد زغال مرغوب و با كيفيت در ايران بالاست و قيمت مناسبي را دارد كه مي توان با تهيه آن و راه اندازي خط توليد زغال فشرده سود فراواني داشته باشيم . دستگاه اكسترودر يا فشرده ساز يكي از دستگاه هاي خط توليد زغال فشرده است كه براي توليد بريكت كاربرد دارد. در واقع دستگاه اكسترودر، مهم ترين دستگاه خط توليد زغال فشرده است. در بازار خط توليد دستگاه هاي اكسترودر ارزان قيمتي وجود دارد كه توان توليد ندارند و زغال مطلوبي را به شما تحويل نخواهند داد. در اين مقاله به بررسي دستگاه اكسترودر توليد زغال و نقش آن در توليد ذغال و معرفي بهترين نوع دستگاه اكسترودر و مقايسه آن با دستگاههاي ديگر مي پردازيم. همچنين اگر در صدد راه اندازي خط توليد زغال هستيد ، مي توانيد براي خريد دستگاه اكسترودر به زغال صنعت مراجعه كنيد . ما را تا انتهاي مقاله همراهي كنيد.

دستگاه اكسترودر توليد ذغال چيست و چه كاربردي دارد؟

دستگاه اكسترودر زغال اصلي ترين بخش خط توليد زغال فشرده است و شكل اصلي زغال و قالب آن را به وجود مي آورد.در خط توليد زغال فشرده از دستگاه اكسترودر زغال براي به هم چسباندن ضايعات چوبي همانند خاك اره و چوب هاي خشك براي ساخت زغال فشرده استفاده مي شود.

ويژگي هاي دستگاه اكسترودر يا فشرده ساز

در تهيه دستگاه توليد زغال فشرده نوع تجهيزات بسيار مهم است و ارتباط مستقيم با موارد زير را دارد كه به شرح آن مي پردازيم:

دستگاه اكسترودر توليد زغال

۱- شكل ظاهري ، يعني عدم اسفنجي بودن بريكت خام :

اكسترودر خوب بايد در طول ۸ ساعت كاري خروجي ماردون، بريكت يكدست تحويل دهد. عدم اسفنجي بودن بريكت و ترك نداشتن در هنگام خروجي ماردون يكي از نكاتي است كه ماشين ساز بايد به آن توجه داشته باشد و عيب يابي آن را انجام داده و آموزش لازم را به مشتري اعلام نمايد. اگر عملكرد دستگاه اكسترودر درست نباشد ( بخصوص كنترل خشك بودن مواد اوليه ) بعد از چند سري توليد، دستگاه اكسترودر با مشكلات ظاهري بريكت در قسمت خروجي سيلندر روبرو خواهد شد .

۲-بافت مولكولي ايجاد شده در بلوك بريكت خام :

يكي ديگر از نكات حائز اهميت ، كه با زيبايي و سازگاري بالاي زغال در هنگام مصرف تاثير مستقيم دارد ، تراكم بالا در بريكت خام است. دراين حالت بايد به درصد تركيبي مواد اوليه دقت داشت ، و كمپاني سازنده بايد به صورت كامل نسبت به مراحل توليد فرايند زغال آگاهي داشته باشد تا بتواند اطلاعات لازم را جهت توليد محصولي با كيفيت ، به مشتري ارائه نمايد. همچنين درصد رطوبت دقيق مواد اوليه تركيبي نسبت به توان فشار وارد شده از طرف موتور و ماردون محاسبه گردد.

۳-خشك كن مناسب قبل از بارور نمودن دستگاه اكسترودر يا فشرده ساز :

عمل خشك كردن و رطوبت گيري مواد اوليه قبل از عمل فشرده سازي بريكت با استفاده از دستگاه اكسترودر ،صورت مي گيرد. اين عمل بايد به درستي صورت پذيرد و درصد ورودي مواد اوليه در خشك كن نسبت به اندازه ورودي بايد تعريف شده باشد. در غير اينصورت در قسمت فشرده سازي و ايجاد بريكت در دستگاه اكسترودر مشكل ايجاد مي شود.

۴- فشرده سازي و كنترل دود :

كنترل دود و فيلتر كردن آن دركل كاري بسيار حائز اهميت است. اگر دستگاه اكسترودر داراي استاندارد هاي لازم باشد و عمل فيلتراسيون درست انجام گيرد، هيچ مشكلي پديدار نخواهد شد. نكته ديگر، در خروجي دستگاه اكسترودر كه بريكت خام از آن خارج مي گردد را مي توان با كمترين هزينه به بهترين نحو عمل فيلتراسيون،ايجاد نمود، و تا حدود بسيار زيادي از آلايندگي محيط زيست كاهش داد .

۵-گاز گيري كامل كل محصول در يك دوره ي پخت با دستگاه اكسترودر بريكت

يكي از مهمترين نكات دستگاه اكسترودر بريكت ، گاز گيري كامل كل محصول در يك دوره ي پخت مي باشدنكته بسيار حائز اهميت و كليدي در توليد بريكت كه آن را تبديل به زغال خام مي كند، يكنواخت بودن پخت كوره سنتي، تركيب و پخش شدن كامل حرارت در في مابين و سوراخ هاي وسط بريكت هاي حفره دار است. عدم شكستگي در هنگام تبديل بريكت خام به زغال ،گاز گيري كامل بريكت به صورت يكدست داخل كوره انجام شود (تا موجب شود زغال توليدي ، باعث سردرد نگردد و در هنگام سرخ شدن بو نداشته باشد.)

انواع اكسترودر زغال فشرده

دستگاه زغال ساز يا اكسترودر زغال فشرده يكي از مهم ترين و اصلي ترين دستگاه هاي خط توليد زغال به شمار مي رود .به طور كلي دستگاه اكسترودر زغال فشرده شامل دستگاه اكسترودر گيربكسي و تسمه اي مي شود كه هر يك داراي ويژگي هاي مخصوص به خود مي باشند . در راه اندازي خط توليد زغال فشرده از اكسترودر و كوره خط توليد زغال استفاده مي شود . بهترين اكسترودر زغال فشرده براي ساخت و توليد زغال فشرده از مواد اوليه استفاده مي شود كه در ادامه به توضيح هر يك از انواع آن ها مي پردازيم:

اكسترودر دو ماردونه

خروجي اكسترودر دو ماردونه سه برابر اكسترودر تك ماردونه مي باشد . در اين اكستـرودر معمولا دو ماردون براي چرخش يكسان وجود دارد كه مواد از يك ماردون به ماردون ديگر منتقل مي شود

اكسترودر گيربكسي

دستگاه اكسترودر گيربكسي سرعت پايين در توليد بريكت دارد كه يكي از ضعف هاي دستگاه زغال ساز محسوب مي شود و همين امر موجب توليد بريكت هايي با استحكام كم مي گردد . در كنار آن يكي ديگر از مشكلات اين نوع از دستگاه هاي زغال ساز صداي بالاي آن است كه تحمل آن براي زمان طولاني دشوار و آزاردهنده خواهد بود .

در مقابل مشكلات دستگاه زغال ساز مي توان به نقاط قوت آن اشاره كرد كه پرس بسيار بالا و قوي بريكت ها مي باشد .هم چنين در اين نوع دستگاه هاي زغال ساز پس از پرس و فشرده سازي مواد اوليه كه همان خاك اره و ضايعات چوب است ، تنها مي توان در كوره هاي صنعتي آن ها را پخت و به دليل نبود پوست گردو و ساير مواد افزودني در آن در كوره هاي سنتي نمي توان آن ها را خشك نمود .

اكسترودر تسمه اي

از دستگاه هاي متداول توليد زغال در ايران ،اكسترودر تسمه اي مي باشد كه از نظر توليد زغال فشرده بالاتر از دستگاه زغال ساز گيربكسي قرار مي گيرد .در اين نوع دستگاه به دليل قرارگيري تسمه به جاي گيربكس مشكلات مربوط به سرعت توليد زغال كمتر مشاهده مي شود و از اين جهت در جايگاه بهتري قرار مي گيرد .

اكسترودر تسمه اي هيچ گاه پرس و فشرده سازي دستگاه اكسترودر گيربكسي را ندارد و همين امر موجب ايجاد مشكلات اين دستگاه در زمان ساخت بريكت و ساختار زغال توليد شده ايجاد خواهد كرد.طراحي و اشتباه ساختاري اين دستگاه موجب شده است كه از اين نوع دستگاه زغال ساز كمتر استفاده كنند زيرا در زمان توليد زغال فشرده مواد اوليه بيشتري در اكسترودر انباشته مي شود.

اكستـرودر هيبردي

اين نوع دستگاه تركيبي از اكسترودر تسمه اي و گيربكسي مي باشد .

تاثير اكسترودر در توليد زغال مرغوب

تجهيزات در خط توليد زغال فشرده بسيار مهم است و ارتباط مستقيم با شكل ظاهري زغال ، بافت مولكولي ، خشك شدن و فشرده سازي زغال دارد و از مهم ترين موارد در دستگاه زغال ساز فشرده مي توان به گازگيري كامل آن در زمان دوره پخت زغال اشاره كرد ، موارد بيان شده همگي از ويژگي هاي خاص دستگاه اكسترودر زغال فشرده مي باشد .

قيمت دستگاه اكسترودر توليد زغال

دستگاه اكسترودر زغال اصلي ترين دستگاه در خط توليد زغال فشرده به حساب مي آيد. امروزه استفاده از زغال براي كباب و قليان افزايش يافته است و يكي از راه هاي كسب درآمد نيز توليد زغال عمده براي مصرف كنندگان است. از طرفي قيمت تهيه چوب هاي خوب براي زغال افزايش يافته و به همين دليل حاشيه سود زيادي براي توليد صنعتي زغال هاي معمولي وجود ندارد. به همين جهت خط توليد زغال هاي فشرده افزايش چشم گيري داشته است. با توجه به بالا رفتن قيمت ارز و نوسانات موجود در بازار براي اطلاع از قيمت دستگاه اكسترود توليد زغال مي توانيد (……) مراجعه كنيد.

مشخصات بهترين دستگاه اكسترودر توليد زغال

توان مصرفي دستگاه اسكترودر زغال :

به عنوان مثال توان مصرفي اين دستگاه مي تواند برابر با ۳۰ كيلو وات باشد كه در اين صورت دستگاه اكسترودر زغال توان مصرفي زيادي نياز ندارد و مصرف انرژي آن در سطح پاييني قرار دارد.

ولتاژ اسكترودر زغال :

دستگاه اكسترودر زغال مي تواند از ولتاژ برق ۲۲۰ ولت معمولي خانگي براي كار استفاده كند و يا ممكن است كه نياز به برق سه فاز صنعتي داشته باشد.

ظرفيت توليدي دستگاه اسكترودر زغال :

به عنوان مثال ظرفيت كلي توليد دستگاه اكسترودر زغال مي تواند برابر با ۲۰۰ كيلوگرم در هر ساعت باشد. كه در اين صورت در صورتي كه دستگاه فقط ده ساعت در طول روز كار كند، مي تواند ۲ تن زغال فشرده را آماده قرار گرفتن در كوره زغال كند.

ماردون و سيلندر ضد سايش :

استفاده از قطعات ضد سايش در دستگاه موجب بالا رفتن طول عمر آن و همچنين كاهش نياز به مراقبت و بررسي دستگاه براي طولاني مدت مي شود. هر چقدر طول عمر دستگاه و قطعات آن بيشتر باشد، قطعا سود عملياتي شما نيز از خط توليدي بيشتر خواهد بود.

شدت جريان دستگاه اسكترودر :

به عنوان مثال شدت جريان دستگاه اسكترودر برابر با ۳۲ آمپر است.

خريد تفنگ مناسب شكار

۳۱ بازديد

شناخت اصولي و آشنايي با استاندارد هاي لازم براي اسلحه مناسب شكار يكي از موارد مهم در خريد تفنگ مناسب شكار مي باشد. طبق قوانين، اسلحه هاي شكاري عادي و نيمه خودكار جزو ادوات نظامي محسوب نمي شوند. ولي با اين حال خريد، فروش و حمل و نقل آن تابع قوانين مشخص و سخت گيرانه اي است. در اين مقاله مي خواهيم درباره خريد تفنگ مناسب شكار مطالبي را براي شما بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

10 نكته مهم در خريد تفنگ مناسب شكار براي حيوانات كوچك و بزرگ

قبل از هر چيز براي خريد يك اسلحه مناسب شكار بايد هدف خود را براي صيد و شكار حيوانات مشخص نماييد. به طور مثال مي خواهيد از سلاح خود در صيد پرندگان، پستانداران كوچك، حيوانات بزرگ و... استفاده نماييد. مرحله بعدي براي خريد اسلحه مناسب مراجعه به مراكز معتبر فروش اسلحه و انتخاب يك سلاح مجاز تاييد شده از سوي نيروي انتظامي جهت دريافت مجوز حمل سلاح مي باشد. از جمله نكات مهمي كه بايد در هنگام خريد اسلحه مناسب شكار در نظر داشته و رعايت نماييد موارد زير مي باشد:

خريد تفنگ مناسب شكار

1. از فروشگاه هاي مجاز و معتبر خريد نماييد

2. اگر در انتخاب اسلحه مبتدي هستيد يك نفر آشنا به مشخصات فني اسلحه را به همراه داشته باشيد.

3. از جمله راه هاي شناخت يك اسلحه مناسب شكار و استاندارد تطبيق شماره لوله تفنگ با پيش قنداق آن مي باشد.

4. يك تفنگ مناسب براي شكار را با توجه به فيزيك بدني و راحتي خود خريداري نماييد. به طور مثال خوش دست باشد، قنداق آن بر روي شانه فرد به خوبي جاگير شود و براي دقت در شكار دچار مشكل نباشد.

5. تفنگ شكاري را در فروشگاه تست كنيد و با توجه به نوع هدف خود برگزينيد.

6. ايمني ضامن اسلحه مناسب شكار با كوبيدن تفنگ خالي امتحان نماييد. ضامن شل و بدون استاندارد فرد را دچار خسارت هاي جبران ناپذيري مي سازد.

7. دقت و هدف گيري متمركز در سلاح با طول بدنه بلند بيشتر است.

8. يك معيار مهم در خريد اسلحه وزن و قابليت حمل آن مي باشد، انواع قنداق فلزي، چوبي و كامپوزيتي براي اين مورد در نظر گرفته شده اند.

از جمله برند هاي معروف در ساخت اسلحه سبك براي شكار برند تفنگ بادي ديانا ، تفنگ بادي گامو و وارخ مي باشند.

9. انتخاب اسلحه دوربين دار براي مسافت هاي دور تر و شليك به هدف توصيه مي گردد.

10. موارد مهمي همچون قدرت كشتار، افت گلوله، قدرت شليك، لگد اسلحه، صداي شليك، نوع مهمات و كيفيت اسلحه مناسب شكار را در هنگام خريد مد نظر داشته باشيد.

تفنگ شكاري كدام برند بهتر است؟

از جمله برند هاي اسلحه سازي معروف در جهان مي توان به برند هاي وينچستر، برتا، بنلي، فرنچي-بروونينگ-بالت اكشن، والتر ، هاتسان ، گامو و ... اشاره نمود كه ساخت كشور هايي همچون روسيه، آلمان، تركيه، انگليس، ايران، اسپانيا و چين مي باشند.

انواع تقنگ مناسب شكار

شناخت انواع سلاح هاي رايج در شكار و انتخاب و بكارگيري آنها تأثير بسياري در يك صيد مناسب و تقويت مهارت هاي مربوط به ان دارد. از جمله انواع سلاح مناسب براي شكار در دو نوع تفنگ ساچمه زني و تفنگ گلوله زني خلاصه مي گردد. انتخاب نوع سلاح و بكارگيري آن در مورد صيد حيوانات يك عامل مهم در تفريح شكار مي باشد. هر كدام از اين سلاح ها داراي مشخصه ها و ويژگي هاي خاص خود مي باشند كه افراد علاقه مند مي توانند با توجه به نياز خود آن ها را برگزينند. به طور خلاصه مشخصات فني و كاربرد اين نوع از سلاح هاي مناسب شكار موارد زير مي باشند:

تفنگ ساچمه زني: اين نوع از سلاح قدرت پرتاپ چند تير را به سوي صيد ريز همانند پرندگان و پستانداران كوچك همانند كبك، تيهو، قرقاول و...را دارا مي باشد. تنوع كاليبر در آن پايين است و پيشنهاد مي شود افرادي كه به تازگي به شكار علاقه مند گشته اند در ابتدا با اين اسلحه مناسب شكار استفاده نمايند. كاليبر رايج اين اسلحه نمره 12 و 16 در ايران مي باشد.
تفنگ گلوله زني: اين اسلحه مناسب شكار براي پستانداران بزرگ همانند گراز ف كل، آهو، گوزن و قوچ و... مي باشد. در هر شليك يك تير به سوي حيوان شكار مي گردد و تنوع نمره كاليبر در آن متنوع مي باشد. دقت، قدرت كشتار و انرژي گلوله در اين نوع از اسلحه شكاري بسيار بالا بوده و گلوله هاي آن قدرت تخريب بيشتري نسبت به باقي گلوله ها و مهمات دارد.

از تفنگ شكاري چگونه استفاده كنيم؟

از جمله موارد مهم در هنگام تفنگ شكاري مناسب را مي توان در موارد زير عنوان نمود:

بهترين حالت براي نگه داري تفنگ، ايستاده-قائم و روبه بالا مي باشد.

بهترين حالت براي شليك نشسته و دراز كشيده مي باشد.

براي شليك يك تكيه گاه مناسب و نرم داشته باشيد.

شليك مناسب براي صيد نشانه گرفتن نقاط حياتي حيوان همانند شش و قلب مي باشد.

نحوه نگهداري تفنگ شكاري

بعد از خريد تفنگ مناسب شكار نحوه نگهداري از آن و مراقبت از تفنگ بسيار مهم و كاربردي مي باشد. از جمله موارد مهم در نگهداري سلاح مواد زير مي باشد:

? به هيچ عنوان با سلاح شكاري براي شوخي يا خنده استفاده نكنيد. حتي يك تفنگ ساچمه زني با قدرت شليك كم نيز توانايي كشتن يك انسان را دارد.

? در شكار حيوان دست به نفله كشي يا شكار كشي نزنيد. اين مسئله محيط زيست را حساس كرده و جواز شما را باطل مي سازد.

? هرگز گلوله، مسير عبور آن در لوله تفنگ و سيلندر اسلحه را با مواد نفتي چرب نكنيد. اين كار موجب تراكم دما و انفجار اسلحه مي گردد.

? اسلحه خود را به فرد ديگر و يا كودكان نسپاريد. اين موارد موجب نزول حسن شهرت شما و لغو مجوز پروانه شكار مي گردد.