ماده ۱۹۴ قانون تجارت

۷ بازديد

ماده ۱۹۴ قانون تجارت
در صورتي كه شركت تعاوني توليد يا مصرف مطابق اصول شركت سهامي تشكيل شود حداقل سهام يا قطعات سهام ده ريال خواهد بود و هيچ يك از شركا نمي‌توانند در مجمع عمومي بيش از يك رأي داشته باشد.

 

بهرام غريب آزادي ، كارشناس ارشد حقوق

صادرات به ارمنستان

۸ بازديد

بعد از پيوستن ايران به اتحاديه تجاري اوراسيا، تجارت خارجي ايران با ارمنستان رشد چشمگيري را تجربه كرد. رئيس اتاق مشترك ايران و ارمنستان هم اخيرا عنوان كرده كه يك فرصت طلايي براي ايران در ارمنستان ايجاد شده و اين كشور واردات كالا از تركيه را ممنوع كرده است. از آنجا كه ارمنستان داراي مرز خاكي با ايران است، اين فرصت ‌مي‌تواند منجر به افزايش صادرات كالاهاي ايراني به ارمنستان و حتي ديگر كشورهاي حوزه اوراسيا شود.  ارمنستان تنها كشور عضو اتحاديه ي اروپاست كه دارايي مرز زميني با ايران است و اين مرز باعث ايجاد منطقه ي تجاري آزاد و انگيزه ي بيشتر براي روابط تجاري و اقتصادي است و همچنين ارمنستان 41 امين شريك تجاري ايران در جهان است. ميتوان گفت ايران تقريبا 300 نوع كالاي متفاوت به ارمنستان صادر ميكند. شركت بازرگاني صادرات كالا تجارت طلايي ايران Golden Trade مي تواند در اين زمينه با شما همكاري كند.

چي به ارمنستان صادر كنيم ؟

محصولات غير آلياژ آهن / فولاد ، محصولات نفتي ، سنگ اهك ،پلاستيك ، نمك ، گوگرد ،شيشه و كود را به ارمنستان ، در ارمنستان ميوه هايي مانند مركبات به خوبي رشد ميكند اما برخي محصولات مانند سيب و هويج رشد نميكند.

ايران يك تامين كننده ي عمده براي ارمنستان است و محصولاتي مانند گوجه فرنگي ، خيار ، پياز ،ميوه هاي مركبات و حتي هويج را نيز به ارمنستان صادر ميكند. مقدار پياز صادر شده به ارمنستان در طول يك سال 300 تن بوده است .

محصولات مهم صادرات به ارمنستان علاوه بر پسته و زعفران محصولات صنعتي كشورمان هستند كه به دليل فناوري بالا در ساخت و كيفيت مناسب به كشور ارمنستان صادر مي شود.

صادرات كشمش به ارمنستان

اگر به دنبال صادرات كشمش به ارمنستان هستيد مي توانيد با شركت تجارت طلايي ايران همكاري داشته باشيد. ارمنستان از همسايه هاي شمالي كشورمان از جمله كشورهايي محسوب مي شود كه كشمش ايراني را وارد كرده و از آن استفاده مي كند.

صادرات پسته به ارمنستان

ارمنستان بازار بسيار مناسبي براي پسته ايران مي‌باشد. فروش پسته در ارمنستان به سبب ارزآوري و رشد ميزان صادرات از اهميت بسياري برخوردار است.  قيمت پسته در ارمنستان به سبب هزينه حمل ونقل كمتر (ارتباط زميني) مناسب تر مي‌باشد.

كشور ارمنستان كه داراي مرز زميني با ايران مي‌باشد از روابط تجاري و سياسي مناسبي با ايران برخوردار است و حجم مبادلات تجاري قابل قبولي با ايران دارد.
اين كشور چيزي حدود ۳ ميليون نفر جمعيت دارد و يكي از مقاصد صادرات مواد غذايي و كشاورزي ايران مي‌باشد.

صادرات به ارمنستان

صادرات به ارمنستان

صادرات مبل به ارمنستان

يكي از محصولات بسيار خوب كه در زمينه صادرات به شدت مورد توجه است، محصولي به نام مبلمان است. مبلمان ظرفيت هاي بسيار بالايي جهت صادرات دارد. مهم ترين كشور هاي هدف صادراتي ايران براي صادر كردن مبلمان، كشورهاي عراق، آذربايجان، تركمنستان، قزاقستان، افغانستان، تاجيكستان، ارمنستان، دبي، عمان و قطر هستند. ازبكستان، افغانستان و نيز حوزه خليج فارس و اروپا از جمله كشورهايي مي باشند كه از ايران به اين كشورها مبلمان صادر مي شود.

صادرات عسل به ارمنستان

صادرات عسل حاشيه سود بالايي دارد و يكي از بهترين كالاها براي صادرات است.اگر قصد صادرات عسل را داريد روي كيفيت و بسته بندي وسواس به خرج دهيد. ماندگاري طولاني مدت عسل، موجب كاهش ريسك صادرات عسل شده است. با استفاده از زنبور عسل محصولات متنوعي مانند عسل، موم، ژل رويال و گرده توليد مي‌شود.

صادرات گوجه فرنگي به ارمنستان

كشور ايران هفتمين كشور دنيا در توليد و صادرات گوجه فرنگي مي باشد . در سالهاي اخير به علت وجود روش هاي نوين در كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين صنعت رتبه هاي خوبي در زمينه صادرات نصيب كشور ايران شد كه با افزايش بهره وري و بازدهي محصولات با استفاده از بذر ها و مواد اوليه مرغوب در حال پيشرفت در اين زمينه مي باشيم .
بازار گوجه ايران با هدف شناسايي بازار گوجه فرنگي در داخل و خارج از كشور اقدام به عرضه محصولات كشاورزان سراسر كشور نموده است . اين شركت شرايط خريد و فروش را براي خريداران و توليد كنندگان بسيار راحت نموده است . صادر كنندگان گوجه فرنگي هاي گلخانه اي مي توانند جهت خريد محصول با اين شركت همكاري نمايند .

صادرات ميوه خشك به ارمنستان

ايران با توليد و صادرات انواع خشكبار باكيفيت و متنوع از جمله خرما، كشمش، توت، انجير، آلو و موارد ديگر، جايگاه خوبي در تجارت خارجي دارد.

اين امر با روي كار آمدن روش هاي جديد توليد ميوه خشك به روشي صنعتي، زمينه ي بسيار گسترده تري پيدا كرده است.

تا جايي كه تنوع بسيار خوبي را در ميان ميوه خشك هاي توليد شده شاهد هستيم، امري كه در توليد به روش سنتي و آفتاب خشك، با شديد كيفيت همراه بود.

توت فرنگي خشك، آلو شابلون اسلايس، سيب، پرتقال، كيوي، خرمالو و بسياري از ارقام متنوع ديگر، ميوه خشك هاي صنعتي توليد شده در كشور را تشكيل مي دهند.

اين محصولات در اغلب موارد به صورت اسلايس شده و حلقه شده، توليد مي گردند و به همين جهت تحت عنوان ميوه خشك اسلايس نيز شناخته مي شوند.

اما همان طور كه اشاره شد، خشكبار ايراني بازارهاي صادراتي خوبي را تجربه كرده و اينك با استفاده از فن آوري جديد خشك كردن ميوه به روش صنعتي، راه براي ارائه ي محصولاتي با كيفيت بيشتر و تنوع بالاتر همواره شده است.

صادرات زعفران به ارمنستان

يكي از گزينه هاي پرسود براي صادرات ، تجارت زعفران است. زعفران ايران در سراسر دنيا طرفداران بسياري دارد. براي راهنمايي در صادرات زعفران تيم حرفه اي ما در خدمت شماست.

صادرات ميوه به ارمنستان

صادرات پرتقال ، صادرات سيب ، صادرات گيلاس ، صادرات گلابي و … از عمده صادرات ميوه به ارمنستان هستند. براي صادرات ميوه به ارمنستان علاوه بر روش هاي نگهداري ، بسته بندي هم حائز اهميت است. براي اطلاع از تعرفه و جزئيات صادرات ميوه به ارمنستان با ما همراه باشيد.

صادرات سيب زميني به ارمنستان

صادرات محصولات زارعي، بخشي از كالاهاي صادر شده از مرز زميني به ارمنستان است. صادرات سيب زميني جهت مصرف روزانه و همينطور براي توليد چيپس به كارخانه ها صادر مي شود . شركت تجارت طلايي ايران هم تامين كننده و صادر كننده سيب زميني به ارمنستان مي باشد. براي راهنمايي بيشتر با ما در تماس باشيد.

صادرات خرما به ارمنستان

در ساليان اخير صادرات خرما به ارمنستان از جمله زمينه هاي رو به رشد در روابط اقتصادي بين ايران و ارمنستان بوده است كه از مهم ترين دلايل آن مي توان به همسايگي دو كشور و روابط سياسي خوب را نام برد. صادرات خرما در ايران در هفت دسته ي مضافتي، استعمران، شاهاني، زاهدي، بكاب، پياورم و ساير خرما قرار دارد. از اين ميان خرماي مضافتي به صور ساده و خشك بيشترين صادرات را به خود اختصاص داده است.

 

نحوه تميز كردن و مراقبت از زيورآلات نقره

۵ بازديد

نقره يك انتخاب عالي براي گردنبندها ، نيم ست نقره ، دستبندها يا موارد ديگر براي زيبايي شما است. اين فلز همه كاره است و ظاهري آراسته به شما و لباس هايتان مي بخشد . خريد نيم ست نقره و يا خريد يك دستبند نقره مي تواند استايل شما را تكميل كنيد.

نحوه تميز كردن و مراقبت از زيورآلات نقره

نحوه تميز كردن و مراقبت از زيورآلات نقره

تميز كردن زيورآلات نقره

پارچه هاي نخي و پرداخت نقره اي كاملا ارزان هستند و مدت زيادي دوام مي آورند. اين پارچه براي تميز كردن و پرداخت جواهرات نقره اي كه ملايم تا متوسط كثيف است مناسب است.

جواهرات نقره اي كثيف به مرور كسل كننده به نظر مي رسند و لكه دار مي شوند.

مالش ملايم جواهرات با پارچه پرداخت نقره به شما امكان تميز كردن آن را بدون خراش دادن فلز مي دهد.

اگر زيورآلات نقره اي شما به شدت كثيف يا لكه دار شده است ، مي توانيد از فويل آلومينيوم و براي از بين بردن لكه هاي تيره استفاده كنيد.

كافي است يك مربع از فويل آلومينيوم را در ته يك كاسه قرار دهيد.

جواهرات نقره اي را بالاي فويل قرار دهيد و روي جواهرات آب نسبتاً داغ – نه جوش – بريزيد.

چند قاشق غذاخوري جوش شيرين به آب اضافه كنيد و دور آن ببنديد تا حل شود.

اجازه دهيد زيورآلات نقره حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه خيس بخورند. نقره ها را خوب بشوييد و با يك حوله نرم خشك كنيد.

اين روش باعث از بين رفتن لكه شده و درخشش نقره ها باز مي گرداند.

تميز كردن زيورآلات نقره با ساير سنگهاي قيمتي

برخي از سنگ هاي ساخته شده در جواهرات نقره شكننده هستند ، مانند عقيق يا مرواريد.

اگر نيم ست نقره و يا ساير زيورآلات نقره شما حاوي اين سنگها است ، نقره ها را مطابق روش مراقبت توصيه شده براي سنگ خاص تميز كنيد.

نحوه نگهداري از نقره

رطوبت ، روغن هاي موجود در پوست ، عطرها ، لوسيون ها ، محصولات مو و ساير مواد باعث خوردگي و لكه دار شدن جواهرات نقره مي شود.

قبل از نگهداري از جواهرات نقره اي خود ، آن را با پارچه پرداخت يا مواد نرم ديگري مانند پوشك پارچه اي كاملاً پاك كنيد.

نقره را در محلي تاريك و خشك مانند جعبه جواهرات يا كشو قرار دهيد. فضاي كافي براي هر جواهر در نظر بگيريد.

بهتر است جواهرات را به گونه اي نگهداري كنيد كه ساير قطعات روي آن قرار نگيرند و به يكديگر برخورد نكنند. مراقبت جواهرات نقره اي خود به اين روش تضمين مي كند كه تا سالها جذاب به نظر مي رسد.

از چه نوع نقره اي در ساخت زيورآلات نقره استفاده مي شود؟

هنگام خريد جواهرات نقره اي به دنبال عيار “۹۲۵” (يا “۹۲٫۵”) باشيد. اين نشان مي دهد كه نقره استرلينگ است – بالاترين درجه فلز نقره براي جواهرات.

عيار اثبات مي كند كه اين فلز ۹۲٫۵ درصد آلياژ نقره خالص است. همچنين به شما مي گويد كه ۷٫۵ درصد مس (يا ساير فلزات) به فلز اضافه شده است تا مقاومت آن افزايش يابد.

نقره به خودي خود نرم ، انعطاف پذير و قابل انعطاف است. اين باعث مي شود بدون افزودن فلزات ديگر خراشيده شود.

 

قوانين مربوط به كابل كشي شبكه با سيني كابل

۱۰ بازديد

قوانين مربوط به كابل كشي شبكه با سيني كابل : منازل و دفاتر مدرن ما معمولاً مملو از تركيبي از فناوري بي سيم و كابل هستند ، از دفاتر با رايانه و چاپگر گرفته تا تلويزيون هاي هوشمند و دوربين هاي بي سيم. اين كابل كشي شبكه در زمان ساخت بيشتر ساختمانهاي قديمي وجود نداشته است ، به اين معني كه با گذشت زمان ، بسياري از خانه ها و دفاتر شبكه گسترش و گسترش مي يابند. يك سري قوانين و مقررات در مورد كابل كشي شبكه براي خانه يا محل كار شما وجود دارد كه بايد آنها را بدانيد. قيمت سيني كابل با توجه به مزاياي آن بسيار ناچيز است.

سيم كشي شبكه در برابر Wi-Fi

راحتي شبكه هاي Wi-Fi ، كه به ما امكان مي دهد به نقاط مهم بي سيم در محل كار ، مراكز خريد و حتي خارج از كشور متصل شويم ، خراب شده ايم. به همان راحتي كه Wi-Fi راحت است ، بايد توجه داشت كه كابل كشي شبكه داراي دو مزيت اصلي است كه Wi-Fi فاقد آن است – قابليت اطمينان و سرعت. چند مورد بدتر از استفاده از شبكه Wi-Fi است كه ناگهان در ميانه مكالمه با FaceTime يا يك لحظه مهم ورزشي قرار مي گيرد. براي دستگاه هايي كه در يك مكان قرار دارند ، مانند تلويزيون هاي هوشمند ، رايانه ها و چاپگرها ، قطعاً سيم كشي هوشمندترين راه اتصال به اينترنت است.

قوانين كابل كشي شبكه

ساخت كابلهاي شبكه ثابت براي هر كس غيرقانوني است – اين بدان معني است كه حتي اگر فكر مي كنيد يك تكنسين هستيد ، نبايد سيم را زير كف ، سقف يا ديوارها نصب كنيد.

اين قوانين براي محافظت از شما طراحي شده است ، مانند ساير تكنسين هايي كه شبكه هايي را كه به خانه يا محل كار شما متصل مي شوند متصل مي كنند و معمولاً به شبكه ارتباطي بزرگتري كه بخشي از آن هستند خدمات مي دهند.

البته لازم به ذكر است كه اتصال دستگاههاي خود به كابلهاي اترنت پيش ساخته كه ثابت نيستند ، مانند آنهايي كه در لبه هاي شماست ، قانوني است.

قوانين مربوط به كابل كشي شبكه با سيني كابل

قوانين مربوط به كابل كشي شبكه با سيني كابل

به چه نوع كابلي نياز داريد؟

CAT5 ، CAT6 يا CAT6a ، كه انواع متداول كابل ها هستند.

مخاطبين اتاق خود را برنامه ريزي كنيد

براي اطمينان از تماس كافي هر اتاق ، بايد چندين فاكتور را در نظر بگيريد ، از جمله:

اندازه ساختمان؛

چيدمان منزل يا محل كار خود. و

مقدار تجهيزات كابلي را كه در آينده خواهيد داشت تخمين بزنيد – به يك تلفن (تلفن ثابت) ، كامپيوتر ، تلويزيون و غيره فكر كنيد.

در كابل ها و داده ها ، به جاي اينكه بخواهيد چندين دستگاه را به يك خروجي متصل كنيد ، توصيه مي كنيم براي هر كابل يا دستگاهي كه مي خواهيد متصل شويد حداقل يك خروجي اتاق داشته باشيد. اين امر ضمن ايجاد انعطاف پذيري براي دستگاه هاي كابلي فعلي و آينده ، به سرعت بخشيدن به شبكه شما كمك مي كند.

مكان مركزي كجاست؟

تمام كابلهاي شبكه شما بايد به يك نقطه مشترك در محل مركزي كابل متصل شوند ، جايي كه صفحه اتصال تمام كابلها را جدا مي كند.

در حالت ايده آل ، شما بايد يك مكان مركزي را برنامه ريزي كنيد ، خوب ، مركزي! براي جلوگيري از رطوبت و گرماي بيش از حد دور از خنك و خشك نگه داريد.

مناطق مشترك براي مكان مركزي شامل يك گاراژ ، ديوار پشتي كمد يا كمد لباس است. از آنجا كه تعدادي از كابل ها به اين مكان برمي گردند ، شما نمي خواهيد اين مكان از ديد خارج شود.

با پريزهاي اتاق ، سيم كشي و صفحه اتصال ، همه چيز مرتب است ، تنها چيزي كه باقي مي ماند پيكربندي عملكرد هر سوكت براي يك اتاق با كابل اتصال است.

كابل وصله پانل اتصال را مستقيماً به كابلهاي تقويت كننده توزيع تلويزيون ، سوئيچ شبكه يا پورت LAN روتر و مسير تلفن شما متصل مي كند. عملكرد هر مخاطب در اتاق به راحتي قابل تغيير است ، زيرا نيازهاي خانه و روز شما به مرور تغيير مي كند.

انواع نقاط دسترسي بي سيم

در حالي كه Wi-Fi سرعت و قابليت اطمينان كمتري نسبت به سيم كشي شبكه ارائه مي دهد ، تعدادي دستگاه وجود دارد كه فقط به جادوي Wi-Fi متكي هستند.

برخلاف سيم كشي شبكه ، سرعت و قدرت سيگنال Wi-Fi بر نحوه ساخت خانه و همچنين فاصله بين روتر Wi-Fi و دستگاه تأثير مي گذارد.

ممكن است يك منبع Wi-Fi براي يك خانه يا مكان كوچك كافي باشد ، اما تعداد ديواره هاي بين منبع Wi-Fi و دستگاه شما به طور قابل توجهي بر قدرت Wi-Fi تأثير مي گذارد.

براي دريافت بهترين سيگنال ، بايد چندين نقطه دسترسي بي سيم (WAP) را در خانه و محل كار خود نصب كنيد.

نقاط دسترسي بي سيم با كابل هاي جداگانه بهترين گزينه براي اينترنت مطمئن است ، زيرا تكراركننده هاي Wi-Fi يا توسعه دهندگان با مسافت مشابه و ساير موانع روترهاي بي سيم با محدوديت هاي مشابهي روبرو هستند.

بيشتر اين نقاط دسترسي باند دوتايي هستند كه به آنها امكان مي دهد از خدمات قديمي تر ، پهناي باند و تلفن هاي جديدتر ، لپ تاپ ها و دستگاه هاي هوشمند استفاده كنند.

آيا فروشگاه ساز اينترنتي ريسپانسيو است؟

۵ بازديد

طراحي ريسپانسيو سايت به اين معناست كه سايت به اندازه صفحه نمايش دستگاه هايي مانند تلفن هاي همراه ، تبلت ها يا لپ تاپ ها پاسخ مي دهد تا هنگام بارگيري وب سايت ، دچار بهم ريختگي نشود. با توجه به گسترش بازاريابي ديجيتال توسط موتورهاي جستجو ، اهميت پاسخگويي فروشگاه ساز هر روز بيشتر مي شود و براي كاربر مهم است كه هنگام باز كردن فروشگاه آنلاين با تلفن همراه يا تبلت ، ديگر نيازي به بزرگنمايي و پيمايش افقي و حركت بين منوها آسان باشد. در اين حركت ، عناصر مختلف صفحه نبايد از دسترس كاربر خارج شوند يا بايد بيش از حد بزرگ شوند. بنابراين منوي اصلي سايت در حالت نمايش موبايلي از حالت نوارمنو به حالت تاگل منو تغيير مي‌كند. بنابراين ، اندازه صفحه نمايش نحوه نمايش سايت دستگاه شما را تعيين مي كند. ريسپانسيو يك سايت را واكنشگرا نيز مي گويند. فروشگاه ساز رايگان اوژن از همان ابتدا پلتفرم خود را براي تمام دستگاه هاي ديجيتال ريسپانسيو كرده است.

شما ميتوانيد از فروشگاه ساز حرفه اي اوژن صورت رايگان استفاده كنيد و همين طور ميتوانيد تغييرات دلخواه را اجرا كنيد . گروه نرم افزاري اوژن بيش از 8 سال است كه در زمينه طراحي سايت فروشگاه اينترنتي فعاليت مي نمايد. در حال حاضر با تمركز بر روي فروشگاه اينترنتي، توانسته است محصولي با استاندارد بالا طراحي و توليد نمايد.

آيا فروشگاه ساز اينترنتي ريسپانسيو است؟

اهميت طراحي واكنشگرا در تجربه مشتريان

نكاتي كه هنگام طراحي سايت ريسپانسيو به خاطر مي آوريد در واقع نكات مهمي هستند كه با توجه به تجربه كاربر تعيين مي شوند. قوانين تجربه كاربر فرايندي است كه در آن محصول تغييراتي ايجاد مي كند كه استفاده از آن را براي كاربر آسان و لذت بخش مي كند. طراحي سايت انطباقي عملي انساني است كه نحوه تغيير يك سايت را در دستگاه هاي مختلف با اندازه صفحه نمايش متفاوت تعيين مي كند تا سايت براي كاربر نمايش داده شود. اين برنامه نمايش شامل موارد زير است:

پيمايش افقي سايت را حذف كنيد
سازگار با اندازه هاي مختلف صفحه نمايش
وضوح را تغيير دهيد
فونت مناسب را انتخاب كنيد
راحتي هنگام خواندن مطالب
طراحي مناسب براي كاربران موبايل يا موبايل فرندلي

چگونه مي توان فهميد كه سايتي ريسپانسيو است يا خير؟

سايت را در مرورگر دسك تاپ باز كرده و صفحه را به اندازه يك تلفن همراه يا لب تاپ با جمع كردن لبه سمت راست پنجره مرورگر فكوچك كنيد. در اين حالت اگر چيدمان عناصر موجود به گونه اي جابجا شود كه ديگر نيازي به پيمايش افقي نباشد و نوار منوي سايت در سه رديف تغيير شكل يابد ، به اين معني است كه سايت ريسپانسيو است

چه ابزاري براي تست ريسپانسيو سايت مناسب است؟

با وارد كردن نشاني اينترنتي سايت خود در يكي از اين سايتها ، مي توانيد پاسخگويي سايت خود را بررسي كنيد: ، Test Mobile Friendly ، Responsivedesign ، responsivetesttool

كدام صفحات در سايت ريسپانسيو مي شوند؟

تيم طراحي فروشگاه ساز اوژن ويژگي ريسپانسيو را در تمام صفحات سايت اعمال مي كند.

اهميت فروشگاه ساز ريسپانسيو براي سئو

طراحي سايت ريسپانسيو براي سئو مهم است زيرا همه كاربران را با دستگاه ها و مرورگرهاي مختلف تحت پوشش قرار مي دهد و اين باعث افزايش بازديد سايت و افزايش قدرت سئو مي شود. دليل اين گفته اين است كه طبق آماري كه خود گوگل در اختيار مديران وب سايت ها قرار داده ، درصد بالايي از كاربران سايت از طريق دستگاه هاي تلفن همراه در اينترنت جستجو مي كنند و به سمت سايت شما هدايت مي شوند. ريسپانسيو سايت شما نياز مخاطبان شما است ، اگر نيازهاي كاربر خود را برآورده نكنيد از رقباي خود عقب خواهيد ماند. تيم طراحي فروشگاه ساز اوژن به شما كمك مي كند تا به سرعت نيازهاي كاربران خود را شناسايي كرده و هميشه به صورت حرفه اي راه خود را ادامه دهيد. فروشگاه ساز رايگان اوژن از طريق بهترين پلتفرم ها جهت ريسپانسيو فروشگاه ساز خود استفاده مي كند. مي توان ادعا كرد كه محبوب ترين چارچوب ساخت سايت واكنشگرا در حال حاضر چارچوب Bootstrap است. چارچوب ديگري كه براي ساخت يك سايت ريسپانسيو استفاده مي شود ، چارچوب Foundation است كه رابط كاربري جذابي دارد اما به اندازه چارچوب Bootstrap محبوب نيست. مديا كوئري همچنين يك روش CSS است كه به سايت اجازه مي دهد تا با اندازه صفحه نمايش دستگاهي كه در آن نمايش داده مي شود ، سازگار شود.

آيا فروشگاه ساز اينترنتي ريسپانسيو است؟

 

يين و يانگ در فنگ شويي

۶ بازديد

يين و يانگ در تعادل در معماري كاربرد هاي فراواني دارد. در اين مطلب علاوه بر دانستن اين كه يين و يانگ يعني چه با خواص و ويژگي هاي آن و موارد كاربرد آن نيز آشنا خواهيد شد. يين و يانگ اصل چهارم از پنج اصل قدرت فنگ شويي هستند. يين و يانگ به انگليسي Yin and Yang مي شود !به كمك شناخت يين و يانگ چرخه تعادل را بدست خواهيد آورد. با توجه به اين نظريه همه چيز در جهان متشكل از دو نيرو متضاد، اما متصل است.نيروي يين زنانه است؛ و نيروي يانگ مردانه است. در اين مقاله مي خواهيم درباره نحوه برقراري انرژي يين و يانگ در فنگ شويي صحبت كنيم.

منظور از يين و يانگ در فنگ شويي چيست؟

نماد جهاني براي يين و يانگ كه يك دايره با خط منحني در وسط است كه نيمه سياه و سفيد دايره را تقسيم مي كند، با نقطه اي از هر رنگ متضاد در طرف مقابل.

نقطه‌هاي متضادي كه داخل شكل يين و يانگ ديده مي‌شود به اين مفهوم است كه يين وقتي به حداكثر خودش برسد و مي‌خواهد تمام شود در درونش يانگ را دارد و وقتي هم كه يانگ مي‌خواهد به حداكثر خود برسد در درونش يين را دارد! يعني وقتي يكي تمام مي‌شود، ديگري در درونش رشد مي‌كند و اين چرخه ادامه پيدا مي‌كند.

بنابراين وقتي ما احساس خوبي درباره خودمان يا جايگاهمان در دنيا يا حتي خانه‌مان (كلا هر مكان ديگري كه در آن احساس شادي مي‌كنيم) داريم، يين و يانگ در عالي‌ترين وضعيت تعادلي خود در نظر گرفته مي‌شوند. اين هدف اصلي فنگ شويي براي برقراري دائم و هميشگي اين تعادل و درنهايت، به وجود آمدن آرامش و هارموني است

مفاهيمي كه بين فنگ شويي و تائوئيسم به اشتراك گذاشته شده ‌اند شامل يين و يانگ هستند (قطب ‌هاي مخالفي كه نمي ‌توانند بدون وجود يكديگر و تئوري پنج عنصر وجود داشته باشند.). يين و يانگ جزء اصول اوليه فنگ شويي هستند.

يين و يانگ در فنگ شويي

يين و يانگ در فنگ شويي

ويژگي هاي يين چيست؟

زن
نرم
غير فعال
پرورش
تاريك
شب

يين با رنگ سياه ، كه عنصر آب ، و انرژي غير فعال سكوت ، تاريكي و حركات آرام است، نشان داده مي شود. اين انرژي غالب در شب هنگام خوابيدن است يا هنگامي كه شما نياز به آرامش و انرژي خود داريد، بنابراين اغلب براي اتاق خواب مناسب است و جاهايي كه نياز به حركت كمتري باشد استفاده مي كنيد. البته براي اتاق خواب به هيچ عنوان از رنگ سياه استفاده نمي كنيم!(از هارموني رنگ هاي تيره استفاده مي كنيم به جز مشكي)

يانگ چه ويژگي هايي دارد؟

  • مرد
  • سخت
  • فعال
  • پرخاشگر
  • روشن
  • روز

يانگ با رنگ سفيد و يا رنگ هاي روشن نشان داده مي شود! اين انرژي قوي است كه توسط صداهاي پر رنگ ، چراغ هاي روشن و انرژي حركتي به سمت بالا شناخته مي شود. در معماري فنگ شويي ، از انرژي يانگ براي تزئين اتاق هاي نشيمن يا يك دفتر كار استفاده مي كنيم . تئوري يين و يانگ يكي از راه هايي است كه مي توانيد از علم فنگ شويي براي محاسبه محيط اطراف خود استفاده كنيد.

نحوه برقراري انرژي يين و يانگ در فنگ شويي

اغلب حفظ شرايط تعادلي مطلوب يين و يانگ در فنگ شويي، كار بسيار سختي است و براي يك فرد كم تجربه تقريبا غير ممكن تلقي مي شود؛ در اتاق هايي كه تنش، فشار، تحرك و در عين حال، انزوا در آن به شدت زياد است، به طور مثال در اتاق هايي حاوي رايانه، روشنايي فلورسنت روشن، طبقه هاي براق سخت، كابينت هاي كاغذي فلزي و ميز و … رعايت و حفظ تعادل كار بسيار دشوار است. اگر انرژي به طور مناسب در اين اتاق ها يا ساير اتاق هاي موجود در خانه يا محل كار، به طور متوازن توزيع نشده و به تعادل نرسد، محيط بسيار خسته كننده و كسل كننده خواهد بود؛ بنابراين حفظ اصول يين و يانگ، يكي از روش هاي ساده براي ايجاد تعادل انرژي در فنگ شويي مي باشد.

براي ايجاد و حفظ تعادل و داشتن يك محيط آرام بهتر است به عواملي همچون پرتوهاي رنگي تيره، پرده ها، فرش هاي كف اتاق، تعداد مناسبي از صندلي ها و مبلمان و … توجه نماييد و براي ايجاد يك محيط پر از انرژي و هيجان بايد به بررسي مواردي همانند خطوط مستقيم و اشكال زاويه، رنگ هاي روشن ، استفاده از چوب، شيشه يا سنگ مرمر و نوع چيدمان خود بپردازيد.

در علم فنگ شويي ، تعادل بين يين و يانگ در هر محيطي، انرژي مثبت ايجاد كرده و ثروت، هماهنگي و عشق به زندگي را در فرد تقويت مي كند. در نهايت، شايان ذكر است كه با محاسبه عدد كوا و پيدا كردن انرژي هاي شخصي مي توان به ميزان بيشتري از تعادل دسترسي پيدا كرد.

عدم تعادل و ارتباط بين يين و يانگ چه اثري دارد؟

چيني ها بر اين باورند كه جهان از دو نيروي متضاد يا به عبارت صحيح تر دو نيروي مكمل يين و يانگ كه ذاتا با هم در تعادل هستند تشكيل شده است. اگر اين دو نيرو تعادل خود را از دست بدهند طبيعت، راهي براي تعادل دوبارۀ آنها پيدا مي كند. اگر اين عدم تعادل بسيار برجسته باشد فجايع طبيعي اتفاق مي افتد و در صورتي كه اين دو نيرو به نرمي و هارموني با هم در تعادل باشند قدرت را بروز مي دهند. تئوري يين و يانگ در سه نيروي طبيعي كاربرد دارند:آسمان، زمين و انسان .

همچنين عدم تعادل يين و يانگ در آسمان باعث به وجود آمدن صاعقه و يا رگبار مي شود و در زمين به زلزله ختم مي شود، همچنين در انسان باعث بروز بيماري و يا حتي مرگ مي شود.

نكته مهم در مورد ايجاد تعادل بين انرژي يين و يانگ

در آخر لازم به ذكر است هسته اصلي نظريه تائوئيسم يين و يانگ بر اين عقيده است كه تعادل مادينه (يين) و مردانه (يانگ) براي حفظ جريان خوب چي و يك زندگي موفق ضروري است.

در تائوئيست و فنگ شويي، يين و يانگ قطب ‌هاي مخالفي هستند كه به يكديگر وابسته هستند و بايد هميشه در تعادل باشند. اصل دوگانه (اين ايده كه همه چيز تركيبي از دو چيز است) ريشه در نظريه يين و يانگ دارد. در حالي كه بسياري از فلسفه هاي معنوي ديگر نيز به دو قطب مخالف، مانند خوب در مقابل بد، اعتقاد دارند. از سوي ديگر، سيستم تائوئيست چين بر اين باور است كه تعادل بين قطبين، حالت مطلوب است و ناهماهنگي زماني اتفاق مي ‌افتد كه يك اصل بر ديگري برتري دارد. اميدواريم از مطالب اين مقاله به نحو احسن استفاده كنيد. اگر شما علاقه مند به فنگ شويي و اصول آن مي باشد مي توانيد مقالات قبلي ما كه در اين زمينه نوشته شده است را مطالعه كنيد.

انواع كاغذ چاپ كتاب

۸ بازديد

انواع كاغذ چاپ كتاب براي هر پروژي چاپي وجود دارد. از مسائل مهم در چاپ كتاب، آشنايي با انواع كاغذ براي چاپ كتاب است. جنس كاغذ براي چاپ كتاب تنوع زيادي دارد كه هر كدام نيز ويژگي هاي منحصر بفردي دارند. جنس كاغذ براي چاپ كتاب نيز از مسائل مهم در هزينه چاپ كتاب است. براي انتخاب جنس كاغذ براي چاپ كتاب مي توانيد با موسسه چاپ كتاب مشورت كنيد تا بهترين كاغذ براي چاپ كتاب خود را انتخاب كنيد. قيمت كاغذ كتاب در سال هاي قبل بسيار گران شده است كه همين موضوع باعث شده خريد كاغذ كتاب عاملي مهم و تعيين كننده در هزينه چاپ كتاب باشد. از اين رو با شناخت انواع كاغذ براي چاپ كتاب، مي توان تصميمي درست براي انتخاب نوع كاغذ براي چاپ كتاب گرفت. در واقع فرقي نمي كند چاپ ديجيتال كتاب را انتخاب كنيد يا چاپ افست كتاب، در هر حال هزينه كاغذ كتاب را بايد با توجه به شرايط خود تعيين كنيد.

انواع كاغذ چاپ كتاب

كاغذ كاهي

كاغذ كاهي يا كاغذ نخودي از معروف ترين انواع كاغذ براي چاپ كتاب است. رنگ كاغذ كاهي براي چاپ كتاب قهوه اي روشن است. كاغذ هاي كاهي يا ضخيم هستند كه از كاغذ هاي بازيافتي تهيه مي شوند يا به شدت نازك هستند كه به آن ها كاغذهاي ۶۰گرمي نيز گفته مي شود و بيشتر براي چرك نويس از آن استفاده مي شود. در توليد كاغذ كاهي براي چاپ كتاب، درختان كمتري قطع مي شود و بيشتر از الياف گياهي مثل نيشكر و پنبه توليد مي شوند. بازتاب نور از كاغذ هاي كاهي بسيار كم است. از اين رو آسيبي به چشم وارد نمي كند.

كاغذهاي سفيد تحرير

كاغذ هاي سفيد تحرير، بيشترين استفاده را در چاپ كتاب دارند و اغلب كتاب هايي كه در بازار هستند از اين نوع كاغذ استفاده كرده اند. كاغذ هاي سفيد تحرير ۷۰ يا ۸۰گرمي و در سايز هاي A3، A4، A5 و … توليد مي شوند. اين كاغذ با توجه به رنگ سفيدي كه دارد، نور را بازتاب مي دهد و موجب اذيت شدن چشمان حين مطالعه كتاب مي شود. براي توليد كاغذهاي سفيد تحرير، درختان زيادي قطع مي شود.

كاغذهاي گلاسه

كاغذهاي گلاسه بيشتر براي جلد كتاب، كارت ويزيت، پوستر، كاتالوگ و از اين دست محصولات چاپي استفاده مي شود. بازتاب نور از سطح كاغذ گلاسه بسيار زياد است و آسيب بيشتري در مقايسه با دو نوع كاغذ قبلي به چشم مي زند.

كاغذ باند

اين نوع كاغذ نسبت به ورق كاغذ متوسط ​​قوي تر و ماندگارتر است. كاغذ باند به جاي اينكه از خمير چوب درجه پايين ساخته شود، بيشتر از خمير پارچه ساخته شده است. اين نوع كاغذ براي سربرگ، گزارش تايپ شده و پاكت نامه مناسب است.

انواع كاغذ چاپ كتاب

انواع كاغذ چاپ كتاب

كاغذ روكش دار

كاغذ براق به طور معمول براي بروشورها استفاده مي شود زيرا از درخشندگي بالايي برخوردار است. از آنجا كه جوهر به خوبي خشك مي شود، نيازي به لاك آب بندي نيست زيرا جوهر از بين نمي رود.

كاغذ روكش دار مات

كاغذ مات در مقابل براق است. چاپ كتاب با كاغذ مات، مانع از بازتاب نور مي شود و به چشم آسيبي وارد نمي كند. اين نوع كاغذ براي گزارش ها، بروشورها و جزوه ها مناسب است.

كاغذ روكش ابريشم

كاغذ روكشدار ابريشمي كاغذي  بين كاغذ روكش دار براق و مات است كه داراي روكش ابريشمي صاف است. از اين نوع كاغذ مي توان براي موارد زيادي مانند مجله، كتاب و كاتالوگ استفاده كرد.

كاغذ بدون روكش

به طور معمول در اكثر چاپگرهاي اداري يافت مي شود. كاغذ بدون روكش فاقد پوشش است و اين امر از نظر جذب و جذب جوهر بسيار عالي است. بدون روكش اين مزيت را دارد كه توسط چاپگر و قلم استفاده مي شود. كاغذ بدون روكش براي فرم ها، سربرگ ها و كاغذهاي يادداشت ايده آل است.

كاغذ علامت دار

استفاده از كاغذ علامت دار، احساس لوكس بودن و كيفيت بالا را ايجاد مي كند. اين نوع كاغذ معمولاً براي چاپ اسناد مهم از جمله گواهينامه هاي آزمون ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

كاغذ بالكي يا بالك

كاغذ بالك با بالكي نوعي از كاغذ مكانيكال حجيم شده مي باشد كه با توجه به ويژگي هاي منحصر بفردي كه دارد، كاربرد هاي مختلفي نيز دارد.  براي توليد كاغذ بالكي، كيفيت خمير كاغذ بسيار مهم است. از معروف ترين كاغذ بالكي مي توان به كاغذ سوئدي اشاره كرد.

كاغذ بايبل

كاغذ بايبل يا انجيلي بسيار نازك و سفيد است كه براي چاپ كتاب با تعداد صفحات بالا مناسب است. در خمير كاغذ بايبل مقدار زيادي مواد معدني استفاده مي شود. از اين رو اين نوع كاغذ براي نوشتن مناسب نيست.

اكنون در مورد انواع كاغذ چاپ كتاب آگاهي پيدا كرده ايد، حال  اندازه كاغذ براي چاپ كتاب مورد سوال است.

اندازه كاغذ براي چاپ كتاب

اندازه استاندارد كتاب شش اينچ عرض و نه اينچ قد (۶*۹)است. با چاپ كتاب در اندازه  استاندارد، كتاب شما ارزان ترين قيمت براي چاپ، خوانايي راحت تر و فروش آن آسان تري دارد. قرار دادن كتاب چاپي در اندازه استاندارد در قفسه كتاب آسان است. همچنين چاپ كتاب در اندازه استاندارد امكان حمل راحت تر و قرارگيري آسان تر در كوله پشتي را به همراه دارد.به طور معمول براي چاپ افست كتاب از اندازه صفحه (۶*۹) اينچ يا (۱۵۲*۲۲۹) ميلي متر استفاده مي شود.

قيمت كاغذ چاپ كتاب

قيمت كاغذ چاپ كتاب به نوع كاغذ، اندازه كاغذ، ضخامت و ساير عوامل بستگي دارد. تعداد صفحات كتاب نيز ر قيمت كاغذ براي چاپ كتاب موثر است. در كل براي چاپ كتاب با كاغذ كاهي، قيمت ارزان كاغذ و كاغذ گلاسه گران ترين قيمت چاپ كتاب را تجربه خواهيد كرد. قيمت كاغذ سفيد تحرير نيز بين قيمت اين دو جنس كاغذ است.

انواع جلد كتاب

  • جلد شُميز براي چاپ كتاب

جلد شُميز، جلدي نازك و نرم است كه به همراه يك ورق سيليفون روي كتاب قرار مي گيرد. از اين نوع جلد كتاب معمولا براي چاپ كتاب هاي كودكان يا كتب درسي كمك مي گيرند.

  • جلد كاغذي براي چاپ كتاب

جلد كاغذي براي چاپ كتاب همانطور كه از نامش پيداست، از جنس كاغذ است. اين نوع جلد در مقايسه با جلد شُميز كمتر براي چاپ كتاب مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • جلد گالينور براي چاپ كتاب

جلد گالينور جلدي ضخيم و محكم است كه رويه اي پارچه يا يا چرپي نيز دارد كه غالبا براي چاپ كتاب دعا، ديوان اشعار حافظ و يا پايان نامه هاي دانشجويي كاربرد دارد.

  • جلد سخت براي چاپ كتاب

جلد سخت مانند جلد گالينور است البته با اين تفاوت كه اطلاعات كتاب بر روي كاغذ درج شده و روي جلد كتاب مي چسبد اما در جلد گالينور اسلاعات كتاب مستقيم روي جلد نوشته مي شود.

غير از تصميم گيري براي انتخاب نوع كاغذ براي چاپ كتاب، انتخاب نوع چاپ كتاب نيز اهميت بسزايي دارد. براي انتخاب نوع چاپ كتاب بايد با انواع چاپ كتاب آشنايي داشته باشيد.

چاپ ديجيتال كتاب

چاپ ديجيتال يك روش توليد مدرن است كه از پرونده هاي الكترونيكي چاپ مي كند. اين شامل آثار هنري شما در رايانه ايجاد مي شود و سپس مستقيماً روي مواد دلخواه چاپ مي شود. چاپ ديجيتال جايگزيني براي روش هاي سنتي مانند ليتوگرافي، فلكسوگرافي، گراور، پرس حروف و ساير روش ها است. چاپ كتاب ديجيتال براي چاپ كتاب در تيراژ پايين توصيه مي شود. درواقع چاپ كتاب رد حجم پايين با چاپ افست اصلا مقرون به صرفه نيست.

چاپ افست كتاب

چاپ افست كتاب روش قديمي تري در چاپ كتاب است كه براي پروژه هاي چاپ كتاب با حجم بالا توصيه مي شود. در چاپ اكتاب افست هيچ محدوديتي در اندازه كاغذ كتاب نداريم. چاپ افست كتاب در تيراژ بالا مقرون به صرفه است و در چاپ كتاب در حجم كم، هزينه بالايي دارد. با وجود اينكه چاپ افست كتاب قديمي است، اما همچنان براي چاپ كتاب پر استفاده است.

موسسه چاپ كتاب

براي چاپ كتاب بايد با موسسات چاپ كتاب يا ناشر چاپ كتاب براي انجام فرآيند چاپ كتاب خود صحبت كنيد. براي يافتن موسسه چاپ كتاب، بهتر است به ژانر كتاب خود و نوع چاپ كتاب( چاپ كتاب ديجيتال و چاپ افست كتاب) دقت داشته باشيد. هم چنين با مشورت با ناشر كتاب مي توانيد براي كاهش هزينه هاي چاپ كتاب اقدامات موثري انجام دهيد.

 

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

۸ بازديد

شناخت تقسيم بندي انواع مقالات علمي براي كساني كه مي خواهند به دنياي مقاله نويسي لازم است. براي شناخت انواع مقالات علمي از لحاظ ساختار، محل انتشار و نوع دسترسي يك بار براي هميشه اقدام كنيد  و اين مفاهيم را در ذهن خود نگه داريد. هم چنين شناخت تقسيم بندي انواع مقالات براي چاپ مقاله علمي پژوهشي ضروري است. با شناخت اين مسائل، نگاشتن هر نوع مقاله براي شما آسان خواهد شد و در انتخاب بهترين مجله براي چاپ مقاله سردرگم نخواهيد شد.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

انواع مقالات علمي را از جنبه هاي مختلف مي توانيم بررسي كنيم. تقسيم بندي انواع مقالات علمي براساس  ساختار و محتواي نگارشي، بستر انتشار و مدل دسترسي. در ادامه با اين سه موضوع با ما همراه باشيد.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي براساس  ساختار و محتواي نگارشي

در اين قسمت به تقسيم بندي انواع مقالات از نظر ساختار و محتواي نگارشي درون مقاله مي پردازيم:

  • مقاله اصيل پژوهشي(original research)

مقالات پژوهشي حاصل تحقيق و پژوهشي خود نويسنده هستند. محقق يافته ها و نتايج آزمايشات خود را در قالب مقاله بيان مي كند. در مقاله پژوهشي به موضوعاتي مي پردازيم كه قبلا در مورد آن تحقيق انجام نشده و در واقع يك سوال بي پاسخ بوده است. پژوهشگران و محققان استقبال زيادي از اين نوع مقالات دارند و به دليل جديد بودن موضوع تحقيق و نو بودن نتايج، از شانس بيشتري براي چاپ در مجلات داخلي و خارجي برخوردارند.

ساختار مقاله پژوهشي از معرفي، روش ها، نتايج و بحث تشكيل شده است. رعايت قواعد اخلاقي در نوشتن مقاله علمي بسيار اهميت دارد. هيچ گاه نبايد با بزرگ نمايي ارزش كار خود را بيشتر نشان دهيد و با با ارزش كردن تحقيقات پيشين براي خود اعتبار كسب كنيد. زيرا در صورت نبود تحقيقات پيشين، تحقيقات شما معنايي پيدا نمي كرد. در واقع اجتناب از سرقت ادبي در مقالات پژوهشي از مهم ترين بحث هاست.

سرقت ادبي يا پلاجياريسم زماني اتفاق مي افتد كه اطلاعات و داده هاي خود را از تحقيقات قبلي گرفته باشيد و به نام خودتان انتشار دهيد. در صورتي كه سنگ بناي مقالات علمي پژوهشي بر موضوعي جديد و نگاهي نو است كه پژوهشگر با تحقيقات و آزمايشات بسيار به داده هاي ارزشمندي دست پيدا مي كند.

سرقت ادبي آگاهانه و يا غير عمد صورت مي گيرد. توجه داشته باشيد كه  هيچ پيشرفت علمي بدون نگاه به تحقيقات پژوهشگران قبلي ممكن نيست و هر مقاله علمي پژوهشي به دستاوردهاي پيشين حول موضوع خود احتياج دارد. اما استفاده كردن از ساير منابع بايد با ذكر نام اثر در قسمت منابع و رفرنس هاي مقاله پژوهشي صورت گيرد. حتي اگر از اين موضوع اطلاعي نداشته باشيد سرقت ادبي غيرعمد انجام داده ايد.

نگارش مقاله علمي پژوهشي نياز به توجه به اين مسئله دارد كه ساختار مقاله علمي پژوهشي بخش هايي دارد كه بايد با آشنايي با آن ها، براي چاپ مقاله علمي پژوهشي تان از اين ساختار پيروي كنيد.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

ترتيب قسمت هاي مقاله اصيل پژوهشي به اين صورت است:

  • عنوان مقاله؛
  • چكيده؛
  • كلمات كليدي؛
  • مقدمه؛
  • ادبيات پژوهش؛
  • روش تحقيق؛
  • نتايج و يافته‌ها؛
  • بحث و گفت و گو؛
  • منابع.

چاپ مقاله علمي پژوهشي دستاورد مهمي در زمينه تخصصي شما است و خصوصا در رزومه شما نقش پررنگي را ايفا مي كند. اين موضوع زماني اثرگذار است كه مقاله پژوهشي خود را در مجله اي معتبر چاپ كنيد. براي مثال مقاله شما در يكي از مجلات isi چاپ شود و محققان زيادي در دنيا آن را مطالعه كنند.

  • مقاله تحليلي(Analytical article)

مقاله تحليل به اين صورت است كه نويسنده با كمك منابع تحقيقات قبلي، نظريه خود را مطرح مي كند. در اين نوع مقاله علمي محقق مي تواند نظريه هاي قبلي را با استدلال هاي محكم گسترش دهد يا به بيان ديگري به شرح و تفصيل آن ها بپردازد. در مقاله تحليلي حتي مي توان نظريه هايي كه از قبل وجود داشته است را مورد تفكر و تامل قرار داد.

  • مقاله مروري (Review Article)

مقالات مروري همان طور كه از نام ان پيداست، به مرور مقالات و تحقيقات در يك موضوع خاص مي پردازد و در نهايت خلاصه اي از موضوع را ارائه مي دهد. هدف پژوهشگر از بررسي موضوعات و چاپ مقاله مروري، تحليل پژوهش ها، تفاوت هاي موجود و مشكلاتي كه مانع پيشبرد موضوع شده است، مي باشد.

براي نوشتن مقاله مروري، تعداد كلمه اي كه بايد بنويسيد به موضوع و  ژورنالي كه قصد چاپ مقاله در آن را دارد بايد توجه كنيد. اما به طور معمول تعداد كلمات آن بين ۸ تا ۴۰ هزار كلمه است. بنابراين مهم است كه پيش از نوشتن مقاله مروري از اديتور مجله مورد نظرتان اطلاعات بگيريد.

مخاطبان مقالات مروري به طور معمول دانشجويان و محققاني هستند كه در باره موضوع مقاله به دنبال اطلاعات هستند و به جاي مطالعه حجم زيادي مقاله، با مطالعه يك مقاله مروري به اطلاعات جامعي پيرامون آن موضوع دست مي يابند.

ساختار مقاله مروري به ترتيب زير است، بنابراين در نگارش مقاله مروري به اين بخش ها توجه كنيد و در اثر خود بگنجانيد.

  • عنوان؛
  • چكيده؛
  • مقدمه؛
  • روش مطالعه؛
  • يافته‌ها؛
  • نتيجه‌گيري؛
  • تقدير و تشكر؛
  • فهرست‌ها.

مقاله مروري به سه دسته كلي تقسيم مي شوند كه تفاوت شان در تعداد كلمات و نوع نگارش مقاله است.

انواع مقاله مروري

  1. مقاله مروري روايتي (Narrative Review)

مقاله مروي روايتي براي موضوعات جامع و كلي كاربرد دارد.  در اين نوع مقاله زماني كه يك فرضيه واحد نداريم يا موضوع قابل جمع بندي نيست، فردي كه به نگارش مقاله مشغول است با استفاده از دانش و تجربيات خود به جمع بندي و نتيجه گيري حول آن موضوع مي پردازد. نتيجه گيري در اين نوع مقالات به صورت كيفي است.

  1. مقاله مروري نظام مند (Systematic Review)

مقاله مروري نظام مند روش انجام دقيق دارند و با يك فرضيه واحد، به كمك تجزيه و تحليل، براي ارائه پاسخ تلاش مي كنند.

  1. مرور بهترين شواهد (Best Evidence)

مقاله بهترين شواهد حد وسط دو نوع قبلي است. در اين نوع مقاله اطلاعات و داده ها از يك تحقيق ارائه مي شود تا با خواندن آن بتوان نتيجه گيري كرد.

  • گزارش‌ها يا نامه‌هاي كوتاه (short letters or reports)

مقاله گزارشي شامل يك گزارش كوتاه از مقاله اي پژوهشي است. تعداد كلمات گزارش يا نامه هاي كوتاه بسيار محدود است. ساختار اين نوع مقالات بسيار شبيه مقاله علمي پژوهشي است در نتيجه پيش از انتشار مقاله علمي پژوهشي امكان نگاشتن اين نوع مقاله نيست.

  • مطالعات موردي (case-study)

در مقالات مطالعه موردي به مورد خاصي از يك پديده اشاره داريم و عموما براي آگاه سازي از وجود يك نمونه خاص است. اين نوع مقالات معمولا در زمينه پزشكي كاربرد دارند. در مطالعات موردي پزشك با ثبت وضعيت بيمار خاص، راهكارهايي براي درمان او ارائه مي دهد.

اين نوع مطالعات بايد در باره موضوعاتي باشد كه  ناشناخته هستند.  به همين علت اين نوع مقالات حاصل نگارش محققان با تجربه است. مطالعات موردي در پيشبرد تحقيقات نقش پررنگي دارند. مطالعات موردي در دسته بندي تحقيقات كيفي قرار دارد.

  • مقاله نظري (opinion article)

مقاله نظري مقاله اي است كه مولف به بررسي يك تحقيق خاصي مشغول است. نويسنده اين نوع مقاله به نقاط قوت و ضعف تحقيق انجام شده مي پردازد. اين نوع مقاله كوتاه هستند و تعداد كلمات آن ها تا ۲هزار كلمه است. لذا نويسنده بايد بتواند در اين تعداد كلمات كوتاه دلايل رد يا قبول اصل موضوع را تشريح كند.

مقاله نظري از لحاظ ساختاري به شرح زير است:

چكيده؛

مسأله و موضوع پژوهش مورد بحث؛

هدف مقاله؛

منابع مورد استفاده؛

نتيجه‌گيري.

  • نقد كتاب (book review)

نقد كتاب مقالات كوتاهي هستند كه زمان زيادي از نويسنده صرف نمي كنند. مقالات نقد كتاب در انواع مقالات پژوهشي قابل چاپ هستند. هدف از اين نوع مقالات ارائه نظر درباره آخرين كتاب هاي انتشار يافته در حيطه يك موضوع خاص است. نگارش اين نوع مقالات براي پژوهشگران تازه كار ايده خوبي است كه در كنار آگاهي از اطلاعات  در حوزه تخصصي خود، مقاله را براي رزومه خود تهيه مي كنند.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي از لحاظ محل انتشار

مقاله ژورنالي: مقاله ژورنالي با هدف چاپ در مجلات معتبر isi, isc, scopus  و مجله علمي پژوهشي داخلي نوشته مي شوند. نگارش اين نوع مقالات به دقت خاصي نياز دارد. هم چنين نگارش مقاله ژورنالي اعتبار بيشتري دارد.

ساختار هر يك از انواع مقاله ژرنالي به مجله مورد نظر شما بر مي گردد و مي توانيد با مراجعه به وب سايت نشريه با ساختار نگارش آشنا شويد و يا با مطالعه آخرين مقالات چاپ شده در اين ژورنال ها به اطلاعات خوبي دست يابيد.

مقاله كنفرانسي: مقاله كنفرانسي در ارائه ها، كنفرانس ها و همايش ها مورد استفاده است. از بين مقالات كنفرانسي بهترين ها انتخاب مي شوند و براي چاپ در مجلات علمي ارسال مي شوند.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي از لحاظ دسترسي

دسترسي مقاله به اين موضوع ارتباط دارد كه يك مجله براي چاپ مقاله هزينه اي از مولف دريافت كند يا خير.

Open access يا close access بودن مقالات هيچ ربطي به آي اس آي بودن يا نبودن آن ها ندارد. حتي ممكن است مقاله اي isi باشد و در عين حال اپن اكسس نيز باشد.

مقاله Open access : براي چاپ مقالات اپن اكسس، نويسنده  بايد هزينه اي را به مجله بپردازيد اما خوانندگان اين نوع مقالات براي مطالعه مقاله هيچ پرداختي ندارند. مزيت اين نوع مقالات قرارگيري در دسترس گروه زيادي از خوانندگان است.

مقاله close access: چاپ مقاله كلوز اكسس رايگان است  و مولف هزينه اي را به مجله نمي دهد اما خوانندگان براي دسترسي به محتواي مقاله بايد هزينه آن را به مجله بپردازند. اصطلاحا به اين نوع مقالات، مقالات پولي مي گويند.

انواع مقالات بين المللي

مقالات ISI

مقالات ISI يكي از مقالات بين المللي است. آي اس آي موسسه اي علمي است كه به ارائه خدمات علمي مشغول است. ايجاد پايگاهي از مجلات و كتب با استاندارد هاي سخگيرانه يكي از خدمات آي اس آي است.  مجله اي كه بتواند استاندارد هاي آن را رعايت كند و در اين پايگاه نمايه شود به مجله آي اس آي شهرت مي يابد. مقالات ISI مقاله اي است كه موفق به اخذ پذيرش در اين مجله شده باشد.  با چاپ مقاله ISI رزومه تان را پر بار خواهيد كرد.

مقالات اسكوپوس (SCOPUS)

ناشر هلندي الزوير (ELSEVIER) يك پايگاه اطلاعاتي مانند isi  راه اندازي كرد كه با موسسه هاي علمي در تعامل است. اين مقاله تعداد استنادات مقالات علمي را ارائه مي دهد.مقاله اي كه موفق به اخذ پذيرش در اين نوع مجلات شود را به مقاله اسكوپوس مي شناسند. اهميت چاپ مقاله اسكوپوس از ساير مقالات كمتر نيست.

مقالات ISC

پايگاه اطلاعاتي isc  استاندارد هاي سختگيرانه اي دارد كه مختص پژوهشگران دنياي اسلام است. هدف از ايجاد اين نوع مقاله ايجاد هماهنگي و بستري براي رشد علمي اسلامي است. مقاله آي اس سي در رتبه سوم بزرگترين پايگاه هاي اطلاعاتي در دنيا قرار دارد.

انواع مجلات علمي

مجلات معتبر علمي در كل به دو دسته مجلات علمي داخلي و مجلات عليم خارجي تقسيم بندي مي شوند. مجلات داخلي شامل مجلات علمي پژوهشي، مجلات علمي تخصصي و مجلات علمي ترويجي هستند. مجلات خارجي نيز شامل مجلات تامسون رويترز (مقالات ISI)، پايگاه اطلاعاتي جهان اسلام (Isc)، اسكوپوس (Scopus) و پاب‌مِد (Pubmed) هستند.

براي پژوهش و چاپ مقاله علمي پژوهشي نياز است كه با انواع مقالات علمي آشنايي داشته باشيد.  هم چنين براي انتخاب ژورنال چاپ مقاله بايد  انواع مجلات  علمي داخلي و خارجي را بشناسيد تا بهتر و اصولي تر به دنياي چاپ مقاله علمي وارد شويد.

 

ساخت كوره زغال با آجر

۸ بازديد

بعد از توليد زغال بريكت ،نوبت به پخت آن مي رسد.مرحله پاياني در خط توليد زغال فشرده در كوره انجام مي شود.در سال هاي اخير دو نوع كوره صنعتي و سنتي مورد استفاده قرار گرفته اند كه به جرات مي توان گفت شكست طرح كوره صنعتي بارها و بارها به اثبات رسيده است. ما فقط كوره سنتي را به مشتريان پيشنهاد ميكنيم.براي اين حرف دو دليل مهم وجود دارد.در كوره صنعتي هرگز پخت زغال كامل نمي شود و در واقع بصورت نيم پخت از كوره در مي آيد كه اين امر باعث ميشود زغال سردرد بياورد و بوي نامطبوعي روي قليان بدهد هزينه ساخت يك كوره صنعتي از ۱۰ الي ۲۰ ميليون تومان است در حاليكه ساخت كوره سنتي بسيار ارزان تر و با آجر و گل ساخته مي شود.در اين مقاله به بررسي ساخت كوره زغال با آجر مي پردازيم ، تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

ساخت كوره زغال با آجر

براي ساخت اين كوره،ابتدا مقداري از سطح زمين را كنده و سپس دور آن با آجر ساخته و تا مقداري از سطح زمين بالا مي‌آوريم.داخل كوره را از چوب هاي خشك پرنموده و آتش زده تا به ذغال تبديل شود.اين هنر سنتي كه بار ديگر احيا شده است باعث كسب درآمد نيز مي‌شود.ساخت كوره زغال با آجر براي توليد زغال يكي از روش هاي توليد زغال سنتي مي باشد كه داراي مزايايي مي باشد كه دار اد امه به آن مي پردازيم.

مزاياي كوره زغال با آجر به روش سنتي

  • خودسوز بودن كوره ها (بدون نياز به برق، گاز و گازوئيل)
  • بدون آلايندگي
  • اشغال فضاي كم براي ساخت كوره ها
  • عدم تعمير و نگهداري
  • بدون نياز به اپراتور
ساخت كوره زغال با آجر

ساخت كوره زغال با آجر

مقايسه كوره سنتي زغال فشرده با كوره صنعتي زغال

  • كوره هاي سنتي زغال معمولا دود زيادي توليد مي كنند و در نتيجه آسيب زيادي به محيط زيست مي رسانند . اما كوره هاي ساخته شده توسط شركت ها به دليل توليد دود كمتر با محيط زيست سازگار مي باشند ، مانند كوره صنعتي زغال يا دستگاه زغال ساز ساخته شده توسط اين مجموعه .
  • همان طور كه ذكر شد در كوره هاي سنتي براي اينكه چوب ها خشك شوند بايد در هواي آزاد رها شوند و پس از خشك شدن مي توانيد چوب ها را بسوزانيد . اما در كوره صنعتي زغال براي خشك شدن چوب ها نيازي نيست آن ها را انبار كنيد در اين كوره خشك شدن و سوزاندن چوب ها به صورت همزمان قابل انجام است .
  • زماني كه از كوره صنعتي زغال و كوره سنتي زغال استفاده مي كنيد ، در صورتي كه چوب ها را به صورت درسته در كوره قرار دهيد پس از تبديل شدن به زغال ، به منظور بسته بندي راحت تر بايد با استفاده از اره به اندازه هاي كوچك تر تبديل شوند .
  • همان طور كه ذكر شد توليد زغال چوب به روش سنتي در فضاي بسته قابل انجام است . متاسفانه توليد زغال با روش سنتي باعث توليد دود فراوان و در نتيج گازهاي سمي مي شود . در نتيجه باعث به خطر افتادن سلامت انسان و تخريب محيط زيست و منابع طبيعي خواهد شد .
  • توليد كنندگان دستگاه زغال ساز و كوره زغال بر اين باورند كه ميزان آلايندگي كوره هاي صنعتي زغال نسبت به كوره هاي سنتي بيشتر است . در كارخانه هايي كه از كوره صنعتي براي توليد زغال استفاده مي كنند از سوخت هاي فسيلي مانند نفت و بنزين و غيره استفاده مي شود كه ميزان آلايندگي بيشتري دارند . و در عين حال مزيت هاي كوره صنعتي و كوره سنتي با يكديگر قابل مقايسه نمي باشد .

كوره هاي سنتي در توليد زغال چه نقشي دارند؟

موارد استفاده از اين نوع كوره فقط براي توليد زغال مي باشد كه با پوست گردو، بادام،خاك اره، و خاك ذغال ساخته مي شود. متريال استفاده شده در اين نوع كوره ها آجر (اجر فشرده يا نسوز) و خشت (كاه و گل) مي باشد.كوره سنتي زغال كاملا خودسوز مي باشد ، براي سوختن كوره هاي سنتي زغال به مواد سوختني و مشعل نيازي نخواهيد داشت . گنجايش هر واگن كوره سنتي زغال ۵۰۰ كيلوگرم است . اما بعد از روشن شدن كوره ، در فرآيند تبديل شدن به كربن و به مرور زمان براي كربنازيسيون ، زغال ها وزن خود را از دست مي دهند و از ۵۰۰ كيلوگرم زغال حدودا ۱۴۰ كيلوگرم زغال آماده بسته بندي خواهد شد .

ابعاد و اندازه كوره سنتي چگونه مي باشد؟

در اين نوع كورهارتفاع ۱۲۰ سانتي متر، عرض۹۰ سانتي متر و عمق ۱۲۰ سانتي متر مي باشد.

 

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

۹ بازديد

تفنگ هاي پي سي پي با فشار هوا كار مي كنند و براي تهيه فشار هوا مي توان از تلمبه، كپسول فولادي و كپسول كامپوزيت استفاده كرد. در اين مقاله با صحبت درباره كپسول كامپوزيت تفنگ pcp، راهنمايي لازم براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp را ارائه مي دهيم. كپسول كامپوزيت تفنگ pcp يك مخزن از جنس آلومينيوم سبك است كه در ظاهر به مخزن غواصي شبيه است اما در اندازه اي كوچكتر از آن. استفاده از آلومينيوم سبك در توليد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp باعث شده است كه تا 70 درصد از كپسول هاي با حجم يكسان سبك تر باشد.

خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp براي پر كردن مخزن تفنگ بادي پي سي پي مي باشد. اين مخزن مي تواند تا 4500ps هواي فشرده را درون خود نگه دارد. كپسول كامپوزيت تفنگ pcp با توجه به ايمني كه دارد، در برابر حرارت تا حد زيادي مقاوم است. كپسول كامپوزيت كاربرد هاي زيادي دارد كه در آتش نشاني، غواصي، پيسنت بال و ... از آن استفاده مي شود.

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

با خريد تفنگ بادي بايد سوخت و هواي فشرده مورد نياز براي استفاده از تفنگ بادي را نيز تهيه كنيم. كپسول كامپوزيت تفنگ pcp نيز براي استفاده از تفنگ بادي پي سي پي توليد شده است.

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp فشاري برابر 300بار را تحمل مي كند و فشار تست آن را 450 بار اندازه گيري كردند. ضخامت كپسول كامپوزيت تفنگ pcp 4 ميلي متر است و جنس بدنه آن طوري است كه خش و خط خوردگي روي آن نمي افتد.

با اين ضخامت كم كپسول كامپوزيت تفنگ pcp بايد حواستان باشد كه كپسول كامپوزيت ضربه و  تنش نبيند و با اجسام تيز برخورد نكند. براي اين منظور بايد دوره اي مخزن كپسول كامپوزيت تفنگ pcp را بررسي كنيد. سايش و كاهش ضخامت كپسول كامپوزيت تفنگ pcp ممكن است تحمل فشار خود را از دست بدهد.

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

علت استفاده وسيع از كپسول كامپوزيت تفنگ pcp وزن سبك كپسول هاي كامپوزيت مي باشد. جالب است بدانيد كه وزن كپسول كامپوزيت خالي 6/5 ليتري حدود 5/3 كيلوگرم است. در صورتي كه وزن كپسول فولادي خالي در همين شرايط يكسان، 11 كيلوگرم مي باشد. همين وزن سبك تر موجب استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگ pcp شده است.

كپسول كامپوزيت تفنگ بادي براي اندازه گيري فشار خروجي بايد عقربه نشانگر داشته باشد تا فشار خروجي كه از كپسول به تفنگ بادي وارد مي شود را اندازه گيري كند. براي استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگpcp  بايد بدانيد كه نبايد شبر باز و بسته را ناگهاني، سريع و ضربه اي براي پر كردن تفنگ بادي باز كنيد كه در اين صورت ممكن است اين فشار ناگهاني در مخزن باعث اتفاقات ناخوشايندي شود.

پر كردن تفنگ بادي با  كپسول كامپوزيت تفنگpcp

براي پر كردن تفنگ بادي با كپسول كامپوزيت حواستان باشد كه فشار وارده به مخزن از حداكثر فشار مجاز مخزن فرا تر نرود. كپسول كامپوزيت حداكثر فشار پر كردن براي مقدار مشخصي را مشخص نكرده است از اين رو كاربر بايد دقت كند تا تفنگ بادي بيش از حد پر نشود و اتفاقات بدي رخ ندهد.

حمل و نقل و جابجايي كپسول كامپوزيت تفنگpcp

براي جابجايي كپسول كامپوزيت تفنگpcp بهتر است از وسايل مناسب براي حمل و نقل استفاده كنيد. با وجود اينكه جنس بدنه كپسول كامپوزيت تفنگpcp از الياف كرلبن و شيشه است كه خاصيت ضدخش دارد اما با اين وجود بايد از هر خش خوردگي جلوگيري كنيد و در حمل و نقل كپسول كامپوزيت تفنگpcp حواستان باشد مشكلي پيش نيايد.

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp دست دوم

كپسول كامپوزيت تفنگ بادي pcp را مي توان چند بار شارژ كرد. از اين خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp دست دوم مشكلي ندارد و اگر مشكل مالي داريد مي توانيم از اين محصول استفاده كنيد. اما در هنگام خريد كپسول كامپوزيت تفنگ بادي pcp حواستان باشد كه مخزن ضربه خورده و داراي خط و خش نباشد. اما اگر براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ بادي pcp نو مشكلي نداريد، قطعا خريد كپسول كامپوزيت تفنگ بادي pcp نو انتخاب بهتري است.

خريد اينترنتي كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

براي خريد اينترنتي كپسول كامپوزيت تفنگ pcp حتما از فروشگاه هاي معتبر فروش كپسول كامپوزيت تفنگ pcp كمك بگيريد. براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp به حجم كپسول دقت كنيد. تاكيد مي كنيم براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp دست دوم به بدنه كپسول با دقت نگاه كنيد.

قيمت كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

قيمت كپسول كامپوزيت تفنگ pcp با توجه به حجم فشاري كه درون آن قرار دارد متفاوت است. درواقع مخزن هاي كپسول كامپوزيت تفنگ pcp با توجه به اندازه اي كه دارند يمت هاي مختلفي دارند. براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp مي توانيم از انداره هاي مختلف كمك بگيريد.

ايمني كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگ pcp براي شارژ تفنگ بادي يك تيراندازي آسان و بي دردسر را به همراه دارد. اما بايد مواظب مقدار فشار هواي درون سيلندر باشيد. هواي فشرده سيلندر مي تواند خطر ساز باشد اگر ايمن استفاده نشود.

شايد ما تصور درستي از 200 تا 340 بار را نداشته باشيم اما كساني كه در اين حوزه مشغول هستند مي دانند كه اين اندازه فشار هوا چه خساراتي مي تواند به بار آورد. از اين رو براي استفاده ايمن از كپسول كامپوزيت بايد شيوه نگهداري، استفاده، حمل و نكات ايمني لازم را بدانيد.

نكات ايمني استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

مواظب باشيد به كپسول كامپوزيت تفنگ pcp ضربه وارد نشود.
از وسايل حمل و نقل، براي جابجايي كپسول كامپوزيت تفنگ pcp استفاده كنيد.
جنس بدنه كپسول كامپوزيت تفنگ pcp خاصيت ضدخش دارد اما با اين وجود باز هم بايد مراقب باشيد تا روي بدنه آن خط و خش نيفتد.
مخزن كپسول كامپوزيت را از گرما دور نگه داشته و آن را در خوردويي كه زير آفتاب پارك شده است قرار ندهيد.
به مخزن كپسول ضربه نزنيد و در محيز بسته آن را تخليه نكنيد.
از مخازن آسيب ديده استفاده نكنيد و در صورتي كه قصد خريد كپسول كامپوزيت دست دوم را داريد حتما بدنه را چك كنيد كه آسيب ديده نباشد.
حواستان به فشار خروجي مخزن كپسول كامپوزيت تفنگ pcp باشد.
دقت داشته باشيد كه مخزن كپسول شارژ در مدت معين شده اعتبار تست باشد.
در هنگام سفت كردن سيلندر فشار زايد وارد نكنيد و فقط كافي است كه دستي ب درستي بسته شود.
در هنگام استفاده از كپسول كامپوزيت تفنگ بادي، جلوي سيلندر قرار نگيريد.
در زمان پر كردن سيلندر به طور مستقيم به آن نگاه نكنيد.
براي پر كردن مخزن تفنگ با كپسول كامپوزيت آهسته عمل كنيد زيرا فشار زياد باعث ايجاد خطر مي شود.
هنگام حمل و نقل كپسول مواردي كه در بالا گفته شد را رعايت كنيد و سعي كنيد از كيف مخصوصي استفاده كنيد تا كپسول سر نخورد، تكان هاي شديد نبيند و يا از روي ميز پرت نشود.

فروشگاه آنلاين فروش كپسول كامپوزيت تفنگ pcp

كپسول كامپوزيت تفنگ pcp را مانند ساير محصولاتي كه به صورت اينترنتي به فروش مي رسند را مي توانيد به صورت آنلاين خريد كنيد. اما با توجه به حساس بودن كپسول كامپوزيت تفنگ pcp توصيه مي كنيم براي خريد كپسول كامپوزيت تفنگ pcp حتما از فروشگاه آنلاين معتبر كپسول كامپوزيت تفنگ pcp اقدام كنيد.