زانويي سيني كابل چيست و موارد استفاده آن؟

۱۰ بازديد

همانطور كه در مطالب گذشته صحبت كرديم از سيني كابل براي مديريت بهتر كابل ها در پروژي سيم كشي ساختمان هاي استفاده مي كنند. سيني كابل وظيفه هدايت و محافظت كردن از سيني هاي كابل را در برابر آسيب ديدن دارد. براي نصب سيني كابل به تجهيزاتي از جمله پايه سيني كابل ، ساپورت سقفي سيني كابل ، درب سيني كابل ، زانويي سيني كابل، سه راهي سيني كابل، تبديل سيني كابل ، چهارراهي تبديل، تبديل به نردبان و پيچ و مهره كله قارچي نياز است كه كار اجرا و نصب سيني كابل را راحت تر مي كنند. در اين ميان  زانويي سيني كابل نيز از وسايل مورد اهميت است. درواقع از زانويي سيني كابل زماني كه در مسير نياز به تغيير جهت داريم  استفاده مي شود. از سيني كابل براي برقراري ارتباط در سيني هاي كابل در گوشه ها استفاده مي شود. زانويي سيني كابل در انواع و مدل هاي مختلفي وجود دارد كه در ادامه به آن ها مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

كاربرد سيني كابل چيست؟

امروزه با توجه به سبك هاي مختلف ساختمان ها، براي پوشش و محافظت از سيم ها استفاده از زانويي سيني كابل مورد نياز است. زيرا در محيط هايي كه در حال نصب و اجراي سيني كابل هستيم مجبور باشيم مسير را تغيير دهيم كه زانويي براي همين شرايط طراحي شده است.

همچنين گاهي با توجه به شرايط پروژه بايد مسير كابل ها را از سطحي به سطح ديگر تغيير دهيم كه با وجود زانو سيني كابل هيچ مشكلي براي حل اين مسسئله نداريم.

انواع زانويي سيني كابل

زانويي سيني كابل در انواع مختلفي توليد مي شود كه مي توان به موارد زير اشاره كرد كه از هر كدام در گوشه هاي مختلف پروژه با توجه به نياز، مي توان كمك گرفت:

  • زانويي سيني كابل 45 درجه
  • زانويي سيني كابل 90 درجه
  • زانويي سيني كابل داخلي
  • زانويي سيني كابل خارجي
  • زانويي سيني كابل آبشاري

مدل هاي مختلف زانويي  سيني كابل

تجهيزات سيني كابل در انواع و مدل ها مختلفي توليد مي شوند كه زانويي سيني كابل نيز از همين موارد است كه داراي دسته هاي مختلفي است كه مي توانيم به مدل هاي زير توجه كنيم:

زانويي  سيني كابل عمودي

زانويي  سيني كابل افقي

زانويي  سيني كابل خارجي

زانويي  سيني كابل داخلي

زانويي  سيني كابل افقي و كاربرد آن

زانويي سيني كابل افقي در زاويه ها و عرض هاي مختلف در بازار موجود است كه با توجه به محل قرار گيري و نظر پيمانكار مي توان از هر كدام استفاده كرد. زانويي سيني كابل افقي از پر مصرف ترين تجهيزات براي نصب سيني كابل است.

زانويي سيني كابل عمودي و كاربرد آن

زانويي سيني كابل عمودي را به نام رايزري نيز مي شناسيم كه موارد كاربرد آن در محيط هايي با تقاطع هاي غير هم سطح مي باشد. زانويي سيني كابل عمودي به دو دسته تقسيم مي شود.

زانويي سيني كابل عمودي داخلي و زانويي سيني كابل عمودي خارجي. از اين زانويي هاي سيني كابل در گوشه هاي ديوار در ساختمان هاي صنعتي، كارخانه ها و يا پاركينگ ها استفاده مي شود. به ياد داشته باشيد كه با توجه به محل نصب زانويي سيني كابل، ممكن است نياز به انواع مختلف زانويي سيني كابل حس شود.

جنس زانويي سيني كابل از چيست؟

زانويي سيني كابل در جنس هاي متنوعي نيز توليد مي شود كه از متداول ترين جنس زانويي سيني كابل به جنس استيل، گالوانيزه و آلومينيومي مي توان اشاره كرد.

زانويي سيني كابل استيل

زانويي سيني كابل استيل با توجه به جنسي كه دارد راحت خم شده و تغيير شكل مي دهند و مي توان  از آن ها در زواياي مختلف استفاده كرد. زانويي سيني كابل استيل در ضخامت هاي متفاوتي طراحي و ساخته مي شود كه از كابل و سيم ها با حجم هاي متفاوتي محافظت نمايد.

زانويي سيني كابل گالوانيزه

زانويي سيني كابل گالوانيزه با ورق گالوانيزه گرم توليد شده  و در هر پروژه اي قابل استفاده هستند. استفاده از زانويي سيني كابل در مدت طولاني مشكلي ايجاد نمي كند و طول عمر آن زياد است.

زانويي سيني كابل آلومينيومي

زانويي سيني كابل آلومينيومي محبوب ترين زانويي سيني كابل هستند كه در مدل هاي مختلفي ساخته مي شوند و قادرند سيم هاي زياد با وزن بالا را تحمل كنند.

راهنمايي خريد زانويي سيني كابل

هنگام خريد زانويي سيني كابل بايد بدانيد كه اين زانو ها مشخصاتي دارند كه مي تواند دلايل اختلاف قيمت آن ها را نيز همين موارد دانست. به عنوان مثال زاويه، عرض، ورق، جنس و ضخامت زانو سيني كابل در تعيين قيمت زانويي سيني كابل موثر هستند. برخي از اين مشخصات را در ادامه بررسي مي كنيم:

انواع زاويه زانويي سيني كابل و كاربرد آن ها

از مشخصات زانويي سيني كابل كه در قيمت زانويي سيني كابل تاثير دارد مي توان به زاويه آن توجه كرد. زاويه زانويي سيني كابل براي استفاده  در محيط هاي مختلف توليد شده و به اندازه زاويه 45 درجه داخلي، 90 درجه داخلي و 45 درجه خارجي و 90 درجه خارجي مي توانيم اشاره كنيم.

تنوع عرض زانويي سيني كابل

از ديگر مشخصات مهم و تاثيرگذار در خريد زانويي سيني كابل بايد به عرض زانو سيني كابل اشاره كرد. براي  سيم كشي برق در ساختمان ها معمولا از زانويي با عرض 10 سانتي متر، زانويي با عرض 15 سانتي متر، زانويي با عرض 20 سانتي متر،  زانويي با عرض 25 سانتي متر، زانويي با عرض 30 سانتي متر، زانويي با عرض 50 سانتي متر، زانويي با عرض 60 سانتي متر و زانويي با عرض 70 سانتي متر استفاده مي شود. البته استفاده از زانوي آبشاري نيز در سيم كشي هاي عمودي مرسوم است.

ميزان ضخامت زانوهايي سيني كابل

پس از مشخص شدن زاويه و عرض زانويي سيني كابل بايد ضخامت زانويي سيني كابل را در نظر بگيريد. زانويي سيني كابل در ضخامت ها متنوعي توليد مي شود. براي انتخاب ضخامت زانويي معمولا بايد زاويه و عرض زانويي سيني كابل مشخص شود. زيرا در صورت عدم تطابق زاويه و عرض با ضخامت زانويي سيني كابل در طول نصب سيني كابل با مشكلاتي روبرو خواهيد شد.

به طور معمول زانويي سيني كابل در ضخامت هاي  5/0 ميلي متري، 0/7 ميلي متري، 0/9 ميلي متري، 1 ميلي متري، 2 ميلي متري، ، 1/25 ميلي متري، 1/5 ميلي متري و 2/5 ميلي متري توليد شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

در نهايت براي خريد زانويي سيني كابل بهتر است با كارشناسان اين حوزه مشورت كرده و پس از دريافت راهنمايي و مشاوره، براي خريد زانويي سيني كابل اقدام نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.