اشتباهات فنگ شويي در دكوراسيون منزل

۴۵ بازديد

شايد قدرت تغيير عناصر ساختاري خانه كه مخالف قوانين فنگ شويي هستند را نداشته باشيد اما بدون شك مي توانيد يكسري اشتباهات دكوراسيوني را اصلاح كنيد.امروزه بسياري از ما با واژه ي فنگ شويي و برخي نيز با اصول آن آشنا هستند، اما آيا مي توان به همين شناخت اكتفا كرد و دكوراسيون منزل را به اين افراد سپرد؟ هميشه جلوگيري از اشتباهات احتمالي به اندازه ي اجراي قوانين درست سازنده است و باعث مي شود شما در هر كاري به حد ايده آل آن نزديك تر شويد. در دنياي فنگ شويي نيز مواردي وجود دارد كه شما را از مسير صحيح منحرف مي كند و دانستن آن ها براي داشتن خانه اي آرام و انرژي بخش كمك بسياري به شما مي كند. در اين مقاله مي خواهيم اشتباهات فنگ شويي در دكوراسيون منزل را كه اغلب بين افراد رايج است را براي شما بازگو كنيم. براي آشنا شدن با اين اشتباهات تا انتهاي مقاله ما را همراهي كنيد.

اشتباهات فنگ شويي در دكوراسيون منزل

با توجه به تعريف فنگ شويي در مقالات قبلي فنگ شويي يعني ايجاد هارموني و تعادل در فضاي خانه و داشتن آپارتماني كاملاً هماهنگ و هارمونيك؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد خانه‌اي پر از انرژي مثبت و آرامش بخش داشته باشيد بايد تغييراتي را بر اساس راهنماي فنگ شويي اجرا و تمام چيزهايي كه بر خلاف اين قوانين هستند حذف كنيد. در اين قسمت از مقاله اشتباهات رايج فنگ شويي در چيدمان و دكوراسيون را براي شما شرح داده ايم كه شامل موارد زير مي باشد:

افراط در اجراي اصول فنگ شويي

فنگ شويي بسيار سرگرم كننده است و انجام آن ساده به نظر مي رسد و همين امر منجر به زياده روي و افراط مي شود. در فنگ شويي كوچك ترين تغيير، تأثير و نتيجه اي بزرگ در پي دارد. افراط در اجراي فنگ شويي نتيجه را تخريب مي كند. چنانچه هر تغيير را به تنهايي در زمان و مكان درست انجام دهيد و به انرژي هاي محيطي فرصت كافي دهيد تا خود را در فضا تطبيق دهند و مستقر كنند يقينا به نتيجه اي مطلوب تر خواهيد رسيد.

كف پوش هاي متفاوت اتاق ها

در فنگ شويي كف پوش به منزله بنيان خانه هاست. اگر كف پوش هاي هر اتاقي متفاوت باشد يعني در تداوم و استحكام بنيان خانه خللي ايجاد شده است. پس بهتر است از كف پوش هاي يك شكل در اتاق هاي خانه استفاده كنيد.

تجويز تجربيات موفق فنگ شويي خود براي ديگران

اين كار درست مانند اين است كه رژيم غذايي خود را براي افراد ديگر نيز تجويز كنيد، در حالي كه فقط متناسب با شرايط متابوليسم شما برنامه ريزي شده است. هر فرد بايد متناسب با هدفي كه دارد و شرايطي كه در خانه و زندگي اش جاري است، اصول فنگ شويي را اجرايي نموده و تغييرات لازم را اعمال كند.

عكس هاي خانوادگي در اتاق خواب

اتاق خواب يك فضاي كاملا خصوصي است كه فقط به شما و همسرتان اختصاص دارد. پس بهتر است عكس هاي خانوادگي را در هر اتاق ديگري به جز اتاق خواب آويزان كنيد.

دنبال نكردن مسير صحيح در فنگ شويي

تغييراتي كه در فنگ شويي فضا بايد انجام دهيد، بعضا آسان و سريع انجام مي شود و برخي ديگر زمان بر هستند. مهم اين است كه بدانيد از كجا بايد شروع كنيد و در كدام مرحله وقت و انرژي بيشتري بگذاريد. قرار گرفتن در مسير اصلي از جمله مهم ترين نكاتي است كه براي رسيدن به بهترين نتيجه بايد رعايت شود. روي هر قسمت از كار تمركز كنيد و از عجله كردن بپرهيزيد.

آموزش فنگ شويي . اشتباهات فنگ شويي در دكوراسيون منزل

تلويزيون در اتاق خواب

خيلي ها در اتاق خواب تلويزيون دارند و با تماشاي برنامه مورد علاقه خود به خواب مي روند. اما در فنگ شويي تاكيد شده است كه هيچ ابزار الكترونيكي را با خود به اتاق خواب نبريد. اتاق خواب فضايي آرام بخش است و تلويزيون و موبايل آرامش را از شما مي گيرند.

انتظار معجزه داشتن از فنگ شويي

سرعت جواب دهي فنگ شويي و ميزان آن براي افراد مختلف متفاوت است. افراد با رعايت اصول فنگ شويي متناسب، طي زمان هاي متفاوتي جواب مي گيرند و به نتيجه مي رسند. برخي ها يك شبه و برخي ديگر، بايد روزها و شايد هفته ها صبر كنند. بنابراين توقع معجزه نداشته باشيد!

آكواريوم در آشپزخانه، غذاخوري يا اتاق خواب

درست است كه آب يكي از عناصر مثبت در فنگ شويي است اما مي توانيد آن را در هر اتاقي به جز آشپزخانه يا اتاق خواب به كار ببريد. در فنگ شويي در فضاي آشپزخانه و اتاق بايد عناصر آتش و زمين به كار برده شود.

فنگ شويي كردن بدون توجه به ريخت و پاش و به هم ريختگي

يكي از مشكلات اصلي فنگ شويي به هم ريختگي فضا است. اولين قدم براي اجراي فنگ شويي اين است كه فضا و نقطه هاي اصلي انتشار انرژي را از هرگونه شلوغي و ريخت و پاش پاك كنيد. هرگز اين نكته را ناديده نگيريد و قبل از فنگ شويي فضا را سازماندهي و به هم ريختگي و بي نظمي را پاك كنيد.

قرار دادن آينه در مقابل درب

بيشتر مردم در راهروي ورودي خانه را با يك ميز كنسول و آينه تزئين مي كنند و آينه را در مقابل درب قرار مي دهند. اين كار در فنگ شويي منع شده است زيرا انرژي مثبتي كه وارد خانه مي شود با آينه به بيرون از خانه منعكس مي شود.

چشم پوشي از سبك شخصي خود در فنگ شويي

فنگ شويي و تمام عناصر و شاخصه هايش از چين باستان مي آيد. ممكن است برخي از اين عناصر را در دكوراسيون خانه خود نپسنديد، در اين صورت از آن ها استفاده نكنيد. آن هايي را در دكوراسيون منزل خود استفاده كنيد ئكه از لحاظ ظاهري و رنگ دوست داريد. مطمئنا سريع تر و بهتر به نتيجه مي رسيد.

تركيب رنگ هاي كاملا خنثي

در فنگ شويي رنگ هاي خنثي براي ايجاد آرامش به كار برده مي شوند. نكته ديگر اين است كه نبايد فضا كاملا سفيد يا كاملا بژ باشد. در فنگ شويي معمولا بين رنگ هاي خنثي با تركيب رنگ هاي آتشين تعادل ايجاد مي شود.

منعطف نبودن در فنگ شويي

زماني كه هدفتان را تعيين و با ذهني متمركز بر آن شروع به اجراي اصول فنگ شويي كرديد، بهترين كار اين است كه در برابر انرژي هاي دريافتي و انچه كائنات به شما مي دهد منعطف باشيد. شايد در آن صورت چيزي فراتر از تصور نصيبتان شود.

عدم تمركز روي هدفي مشخص در فنگ شويي

براي تدارك دكوراسيوني بر مبناي اصول فنگ شويي بايد هدفمند شروع كرد و روي هدفي مشخص تمركز داشت. پس از تعيين هدف و تمركز روي آن مي توانيد به درستي به نقاط لازم قدرت دهي كنيد و انرژي موردنياز را براي رسيدن به هدفي كه داريد دريافت نماييد.

كلام آخر

توصيه ما به افرادي كه به اين علم علاقه دارند اي است كه قبل از شروع حتما فنگ شويي را مطالعه كنيد و دانش خود را در اين زمينه افزايش دهيد و بروز باشيد. به صرف شنيدن تجربيات و مشاهدات ديگران، شروع به كار نكنيد. رسيدن به نتيجه اي مطلوب و ايده آل مستلزم داشتن دانش و بينش است. به بيان ديگر عمل كردن بدون مطالعه و داشتن اطلاعات كافي درباره فنگ شويي يك اشتباه بسيار بزرگ است.

دوره جامع فنگ شويي

يكي از دوره هايي كه علاوه بر جذابيت زياد، امكان كار و استخدام در آن زياد به چشم مي خورد گرايش فنگ شويي در معماري است. آكادمي معماري داخلي آرت كانر با برگزاري دوره جامع فنگ شويي به افرادي كه اين دوره را به صورت كامل و موفق بگذرانند، پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند.

برگزاري كارگاه آموزشي فنگ شويي

با توجه به اينكه بازار معماري ايران با كمبود متخصص در حوزه معماري مواجه است.گذراندن دوره فنگ شويي باعث مي شود تا افراد علاقمند به اين حوزه به اشراف و تسلط كافي در اين زمينه دست يابند و انواع راه حل و تكنيك هاي فنگ شويي با توجه به كاربري و نوع معماري هر فضا را بشناسند . مطالب مربوط به فنگ شويي در اين كلاس ها عمدتا مبتني بر مباني نظري معماري مي باشد .در اين دوره ها تاكيد بر آموزش تكنيكهاي عملي فنگ شويي براي سبك هاي مختلف معماري است. ما با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك ميكنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد. آموزش فنگ شويي با آكادمي معماري آرت كانر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.