پروتكل مقياس رياضي براي كودكان MASC اين پروتكل شامل هشت جلسه مي باشد، كه عناوين برخي از اين جلسات شامل موارد زير است: حل تمريناتي و مسائل از طريق روش حل مسأله جورج پوليا، بحث و تبادل نظر در رابطه با راهبردهاي ارائه شده، آشنايي فراگيران با مهارت هاي ضروري حل مسأله در كلاس درس و آموزش معلم كلاس براي اجراي روش، مراحل چهارگانه، مهارت هاي ضروري واشتباهات يادگيرندگان و فنون طرح ريزي براي تدوين طرح درس براساس اين روش . دانلود پروتكل مقياس رياضي براي كودكان MASC
پروتكل اختلال اضطراب اجتماعي : پروتكل گروه درمانگري شناختي- رفتاري نمونهاي كه براي درمان اختلال اضطراب اجتماعي در اين بخش ارائه خواهد شد، مبتني بر كار هيمبرگ و بكر (٢٠٠٢) و آنتوني و سوينسون (٢٠٠١) است. اين پروتكل با تشكيل يك جلسة فردي قبل ازشروع درمان گروهي آغاز ميشود و بعد با تشكيل دوازده جلسة گروهي ادامه مييابد. اين پروتكل شامل دوازده جلسه مي باشد، كه عناوين برخي از اين جلسات شامل موارد زير است: خاتمة درمان و پيشگيري از بازگشت، آموزش مهارتهاي اجتماعي و مواجهة واقعي و ايفاي نقش. دانلود پروتكل اختلال اضطراب اجتماعي
پروتكل آموزش مادران كودكان داراي اختلال نارسايي توجه بيش فعالي جلسه ها شامل ١٠ جلسه آموزشي است كه هفته اي يكبار به مدت ٩٠ دقيقه به اجرا در خواهد آمد. نحوه كار بدين صورت مي باشد كه در ابتدا با مادران ارتباط برقرار كرده و با زباني ساده اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي و علل آن، اهداف جلسات و ضرورت موضوع براي آنان بازگو مي شود. در طراحي برنامه آموزش رفتاري مادران از برنامه آموزش رفتاري والدين باركلي استفاده خواهد مي شود. گام هاي درماني اين بسته آموزشي عبارتند از: تشريح اختلال نارسايي توجه/بيش فعالي، شكل دهي رفتارهاي مثبت از طريق تقويت، عدم تقويت رفتارهاي نامطلوب، آموزش يك نظام رسمي از امتيازها و ژتون ها به منظور شرطي كردن اطاعت كودك، آموزش والدين در بكارگيري روش محروم سازي، آموزش روش اجراي كارت گزارش رفتار كودك در مدرسه، پيش بيني بد رفتاري كودكان در اماكن عمومي. در جدول ساختار جلسات آموزشي ارائه شده است. عناوين برخي ازجلسات اين پروتكل شامل موارد زير است: آموزش مديريت رفتارهاي آينده و بهبود رفتار كودك در مدرسه. دانلود پروتكل آموزش مادران كودكان داراي اختلال نارسايي توجه بيش فعالي